Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

13 września 2017

RTB House wprowadza nowy mechanizm reklamowy, który o 41 proc. lepiej przewiduje potrzeby konsumentów

198
Co może sprawić, że użytkownicy internetu będą chętnie klikać w reklamy? Rozwiązanie znalazła firma RTB House, która rozwinęła swój mechanizm rekomendacji, łącząc samouczące się algorytmy oparte na sztucznej inteligencji z zaawansowanymi funkcjami rozpoznawania obrazu. Nowa metoda pozwala bardzo precyzyjnie przewidywać potencjalne potrzeby konsumentów. W efekcie, klienci klikają w reklamy nawet o 41 proc. częściej niż zazwyczaj.

Według badań Adlucent, konsumenci chcą zindywidualizowanego doświadczenia reklamowego. Aż 71 proc. respondentów preferuje reklamy dopasowane do ich zainteresowań i zwyczajów zakupowych. Zgodnie z raportem, klienci są gotowi prawie dwukrotnie częściej kliknąć w reklamę nieznanej marki, jeśli tylko odpowiada ona ich preferencjom.

POLECAMY

Jednym z narzędzi reklamowych umożliwiających docieranie ze zindywidualizowanym przekazem do poszczególnych konsumentów jest retargeting personalizowany, czyli wysoce efektywna reklama internetowa. RTB House, działająca globalnie, polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, opracowałamechanizm rekomendacji, łączący sztuczną inteligencję i nowoczesne rozwiązania rozpoznawaniu obrazu.

W personalizowanym retargetingu, system rekomendacji ma tylko milisekundy, aby zdecydować, co wyświetlić użytkownikowi na reklamie. Wybór jest dokonywany na podstawie tego, czego konkretny użytkownik poszukiwał. Mechanizm analizuje dane o poprzednich kliknięciach, przeglądanych produktach, kategoriach, dotychczasowych zachowaniach zakupowych i sposobach wyszukiwania produktów. Ze względu na ograniczenia czasowe system musi działać szybko, by z miliardów dostępnych kombinacji, zaprezentować treść, która będzie najbardziej interesująca dla potencjalnego nabywcy.

Poza powyższymi, standardowymi zmiennymi RTB House wzięło pod uwagę sam proces podejmowania decyzji. Ostateczna kreacja reklamowa jest oparta na informacjach uwzględniających wzorce stworzone na podstawie doświadczeń innych użytkowników o podobnym profilu zakupowym oraz na tym, co było wcześniej przedstawiane na kreacjach.

Nowe podejście wykorzystuje deep learning, najbardziej obiecujący obszar badań nad sztuczną inteligencją, który naśladuje pracę neuronów ludzkiego mózgu. Zastosowana technologia potrafi przewidzieć co użytkownik najprawdopodobniej kliknie, co będzie przeglądać lub co kupi.

Wprowadzony mechanizm korzysta również z technologii rozpoznawania obrazu (tzw. computervision), która automatycznie wybiera, analizuje oraz interpretuje informacje z jednego obrazu lub z ich sekwencji. Jej cele...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy