Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rozwój płatności online w Polsce

Artykuł | 6 sierpnia 2014 |
66
Postępująca smartfonizacja ma ogromny wpływ na rozwój płatności online, w tym płatności mobilnych. Już 63% internautów skorzystało z serwisów online pozwalających na finalizację transakcji*.

Postępująca smartfonizacja ma ogromny wpływ na rozwój płatności online, w tym płatności mobilnych. Już 63% internautów skorzystało z serwisów online pozwalających na finalizację transakcji*.

Płatności online stają się naturalnym wyborem przy zakupach internetowych, które już na stałe wpisały się w codzienne zakupy dzisiejszych konsumentów. Dedykowane serwisy płatności typu PayPal, przelew bankowy, płatności NFC to najbardziej popularne sposoby dokonywania płatności bezgotówkowych. Rozwój technologiczny, którego jesteśmy świadkami sprawił, że rynek e-commerce przeistoczył się w m-commerce, oferując znacznie szerszy zakres usług – mówi Matt Komorowski szef sprzedaży PayPal na Europę Środkową i Centralną.

Portfel w smartfonie

Jak podają autorzy raportu „E-Commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” najpopularniejszym sposobem dokonywania płatności za internetowe zakupy są serwisy płatności. Z tego sposobu regulowania zobowiązań korzysta blisko 40% internautów. Wyniki te potwierdza Michał Rokosz, dyrektor generalny foodpanda w Europie Środkowej i Wschodniej – Blisko połowa zamówień jest finalizowana za pośrednictwem serwisów płatności online. Rosnące potrzeby klientów powodują, że na rynku pojawiają się zupełnie nowe rozwiązania, które ułatwiają konsumentom dokonywanie płatności. Z przelewów bankowych korzysta co trzeci zapytany internauta, a z płatności przy odbiorze – co piąty.

Wg danych serwisu foodpanda, pozwalającego zamówić jedzenie online, już 1/3 Polaków przy zamawianiu jedzenia do domu czy pracy korzysta ze smartfona czy tabletu. Tym, czym kierują się klienci foodpanda przy zamawianiu posiłków za pomocą serwisu, są przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Przenosimy zamówienia z tradycyjnych sposobów, jakimi są ulotki czy ogłoszenia do...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy