Prawie połowa przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, a kolejne 14% planuje ich prowadzenie w przyszłości. Wyniki „Badania potencjału rynku B2B” pokazują, że średnia kwota przeznaczana przez firmy na ten cel w 2015 roku wynosiła 530.000 zł, co oznacza wzrost o 110.000 zł w porównaniu
do 2014 roku.
Celem rokrocznie realizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services „Badania potencjału rynku B2B” jest ocena działań BTL w zakresie wsparcia sprzedaży, kierowanego do partnerów handlowych. Badanie jest barometrem aktualnej sytuacji, zmieniających się trendów i prognoz rynkowych.
Programy lojalnościowe i motywacyjne skierowane do partnerów biznesowych w 2015 roku prowadziło aż 47 procent firm działających w Polsce, przeznaczając na ten cel średnio 530.000 zł. To więcej niż w 2014 roku, kiedy to przedsiębiorstwa wydały na ten cel 420 000 zł. Co więcej wśród badanych firm, aż 40 procent planuje utrzymanie budżetu na podobnym poziomie, a 38 procent chce przeznaczać na ten cel większe kwoty niż w 2014 roku.
„Od kilku lat firmy dokładanie analizują skuteczność podejmowanych działań BTL i decydują się na systematyczne inwestowanie tylko w te przedsięwzięcia, które przynoszą im najlepsze efekty. Tak jest w przypadku programów wsparcia sprzedaży kierowanych do partnerów biznesowych, na które z roku na rok marketerzy przeznaczają coraz większe środki” – powiedział Dariusz Deszczka, Incentives & Recognition Category Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services.
W walce o lojalność liczy się profesjonalizm
Rosnące budżety oznaczają także rosnące wymagania. Firmy w drodze do sukcesów swoich projektów szukają profesjonalnego wsparcia w zakresie planowania i realizacji poszczególnych elementów, czy bieżącego monitoringu akcji, które wpływają na ich powodzenie i efektywność. Rozumie t...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!