Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rosną wydatki na programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży w B2B

Artykuł | 23 czerwca 2016 |
183
Prawie połowa przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, a kolejne 14% planuje ich prowadzenie w przyszłości. Wyniki „Badania potencjału rynku B2B” pokazują, że średnia kwota przeznaczana przez firmy na ten cel w 2015 roku wynosiła 530.000 zł, co oznacza wzrost o 110.000 zł  w  porównaniu do 2014 roku.

Prawie połowa przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, a kolejne 14% planuje ich prowadzenie w przyszłości. Wyniki „Badania potencjału rynku B2B” pokazują, że średnia kwota przeznaczana przez firmy na ten cel w 2015 roku wynosiła 530.000 zł, co oznacza wzrost o 110.000 zł  w  porównaniu
do 2014 roku.

Celem rokrocznie realizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services „Badania potencjału rynku B2B” jest ocena działań BTL w zakresie wsparcia sprzedaży, kierowanego do partnerów handlowych. Badanie jest barometrem aktualnej sytuacji, zmieniających się trendów i prognoz rynkowych.
Programy lojalnościowe i motywacyjne skierowane do partnerów biznesowych w 2015 roku prowadziło aż 47 procent firm działających w Polsce, przeznaczając na ten cel średnio 530.000 zł. To więcej niż w 2014 roku, kiedy to przedsiębiorstwa wydały na ten cel 420 000 zł. Co więcej wśród badanych firm, aż 40 procent planuje utrzymanie budżetu na podobnym poziomie, a 38 procent chce przeznaczać na ten cel większe kwoty niż w 2014 roku.

„Od kilku lat firmy dokładanie analizują skuteczność podejmowanych działań BTL i decydują się na systematyczne inwestowanie tylko w te przedsięwzięcia, które przynoszą im najlepsze efekty. Tak jest w  przypadku programów wsparcia sprzedaży kierowanych do partnerów biznesowych, na które z roku na rok marketerzy przeznaczają coraz większe środki” – powiedział Dariusz Deszczka, Incentives & Recognition Category Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services.

W walce o lojalność liczy się profesjonalizm
Rosnące budżety oznaczają także rosnące wymagania. Firmy w drodze do sukcesów swoich projektów szukają profesjonalnego wsparcia w zakresie planowania i realizacji poszczególnych elementów, czy bieżącego monitoringu akcji, które wpływają na ich powodzenie i efektywność. Rozumie t...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy