Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

5 grudnia 2017

Reklamowa inicjatywa ads.txt

231
Zmiany technologiczne, oczekiwania użytkowników, a także powstała niedawno koalicja BetterAds sprawiają, że rynek reklamy w Internecie przechodzi prawdziwą rewolucję. Przejrzystość oraz proces automatyzacji zakupu i sprzedaży powierzchni zaczyna się komplikować. Rozwiązaniem ma być plik ads.txt umieszczony na stronie wydawcy.

Czym jest ads.txt?

POLECAMY

Ads.txt (Authorised Digital Sellers) to inicjatywna opracowana przez IAB, której celem jest zapobieganie nieautoryzowanej sprzedaży zasobów reklamowych (arbitraż) oraz wyeliminowanie problemu jakim jest domainspoofing, czyli podszywanie się pod inne domeny. Wydawca umieszcza na serwerach plik zawierający listę wszystkich firm, które są upoważnione do sprzedaży powierzchni reklamowej na jego stronie, a następnie każde wysłane zapytanie reklamowe jest sprawdzane i autoryzowane w przypadku zgodności z informacjami zawartymi w ads.txt.

Kluczowy krok

W porównaniu z innymi inicjatywami branży mediowej, koszty wdrożenia ads.txt są relatywnie niskie. Wystarczy kilkanaście minut, aby większość witryn wprowadziła proponowany system. Według firmy BuiltWith, we wrześniu 2017 roku, tylko 1,8% z 10 000 najpopularniejszych stron korzystała z ads.txt, w porównaniu z 44% stron, które korzystają z DoubleClick. Jednak z miesiąca na miesiąc sytuacja się zmienia i coraz więcej witryn w USA, Niemczech i Anglii, a także już w Polsce stosuje ads.txt.

Jak zaimplementować ads.txt?

Ads.txt jest plikiem tekstowym, który należy umieścić w katalogu głównym domeny, czyli ścieżka dostępu do pliku powinna wyglądać następująco: domena_wydawcy.pl/ads.txt. W pliku należy umieścić nazwy domen platform reklamowych, identyfikator oraz typ relacji. Dla wydawców korzystających jedynie z Google Adsense zawartość pliku ads.txt będzie wyglądała następująco:

google.com, pub-0000000000000000, DIRECT...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy