Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklamodawcy mówią STOP blokowaniu reklam

Artykuł | 15 grudnia 2016 |
221
Rozpoczął się przedświąteczny szał zakupów. Nie wszyscy jednak na nim skorzystają. Część reklamodawców narzeka, że nie może dotrzeć z przekazem reklamowym do klientów. Powód? Polscy internauci blokują reklamy na potęgę. Sytuację postanowił wykorzystać Imagine The Future, interaktywna agencja reklamowa, która zaoferowała klientom kampanie odporne na działanie Adblocka. Przed świętami sprzedają się na tyle dobrze, że agencja chce sprzedawać kampanie także za granicą.

Rozpoczął się przedświąteczny szał zakupów. Nie wszyscy jednak na nim skorzystają. Część reklamodawców narzeka, że nie może dotrzeć z przekazem reklamowym do klientów. Powód? Polscy internauci blokują reklamy na potęgę. Sytuację postanowił wykorzystać Imagine The Future, interaktywna agencja reklamowa, która zaoferowała klientom kampanie odporne na działanie Adblocka. Przed świętami sprzedają się na tyle dobrze, że agencja chce sprzedawać kampanie także za granicą.

POLECAMY

Wiele wskazuje na to, że tegoroczny grudzień będzie dla sprzedawców rekordowy. Już w Czarny Piątek witryny niektórych e-sklepów nie radziły sobie z obciążeniem. Jeden ze sklepów obuwniczych przyznał się, że ruch w jego internetowym sklepie wzrósł nawet 6-krotnie. - To właśnie na grudzień przypada największe natężenie ruchu w polskiej sieci. Zgodnie z naszymi statystykami, ruch jest większy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 20%. To sprawia, że niektóre e-sklepy, zwłaszcza, te, które korzystają z tradycyjnego, obarczonego limitami hostingu, nie radzą sobie z obsługą klientów. Ich strony WWW odmawiają posłuszeństwa - zwraca uwagę Rafał Kuśmider z firmy dhosting.pl, która świadczy usługi elastycznego web hostingu. W biciu sprzedażowych rekordów sprzedawcom szyki mogą pokrzyżować jednak nie tylko problemy z hostingiem, ale także adblokery.

Do reklamy jak pies do jeża

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez OnAudience.com, już niemal co druga reklama w polskim Internecie jest blokowana przez użytkowników Internetu. Problem jest widoczny zwłaszcza teraz, w przedświątecznym, sprzedażowym szczycie, gdy reklamodawcy próbują dotrzeć do konsumentów z reklamowym przekazem. Ci jednak zdecydowanie się przed nim bronią instalując oprogramowanie blokujące reklamy. Cierpią na tym wszyscy: wydawcy, reklamodawcy, a także - zupełnie nieświadomie - także internauci, bo odcinając portale od pieniędzy płynących z wyświetleń reklam, otrzymują gorsze jakościowo treści.

– Branża reklamowa nie jest tu bez winy. Reklamy często są agresywne, nachalne, niedopasowane do zainteresowań internautów, a przecież są to kluczowe powody instalacji wtyczek blokujących reklamy w internecie. Spójrzmy jednak też na to z drugiej strony. Często mówi się o tym, że w polskim Internecie brakuje dobrych treści i jako przykład rynku, gdzie te treści można znaleźć, wskazuje się Stany Zjednoczone. Gdy jednak przeanalizujemy jaki procent reklam blokuje się za oceanem, to okaże się, że w USA odsetek blokujących jest niemal dwukrotnie niższy niż w Polsce. Oznacza to jedno: wydawców stać tam na tworzenie lepszych treści, bo trafiają do nich większe budżety reklamowe – zwraca uwagę Maciej Sawa z firmy OnAudi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy