Dołącz do czytelników
Brak wyników

Raport PayPal: Jak wygląda rynek dóbr cyfrowych w Polsce?

Artykuł | 28 marca 2017 |
207
Polacy pokochali e-booki: 34% polskich czytelników e-booków czyta książki cyfrowe średnio 1-3 razy tygodniowo, a na lekturę poświęcają jednorazowo od 30 do 60 minut (38%). Oglądając filmy i seriale w wersji cyfrowej chcemy się przede wszystkim śmiać: komedia to najpopularniejszy gatunek, wybierany przez 82% widzów. Dzięki serwisom streamingowym, Polacy korzystają z legalnego dostępu do muzyki. 48% badanych twierdzi, że opłaca takie usługi co miesiąc. Polscy gracze najchętniej grają na smartfonach (66%), laptopach (61%) i komputerach stacjonarnych (59%). Fani konsol są mniej liczni, jednak najpopularniejszym urządzeniem w tej grupie jest PS4 (17%).   
Polacy pokochali e-booki: 34% polskich czytelników e-booków czyta książki cyfrowe średnio 1-3 razy tygodniowo, a na lekturę poświęcają jednorazowo od 30 do 60 minut (38%). Oglądając filmy i seriale w wersji cyfrowej chcemy się przede wszystkim śmiać: komedia to najpopularniejszy gatunek, wybierany przez 82% widzów. Dzięki serwisom streamingowym, Polacy korzystają z legalnego dostępu do muzyki. 48% badanych twierdzi, że opłaca takie usługi co miesiąc. Polscy gracze najchętniej grają na smartfonach (66%), laptopach (61%) i komputerach stacjonarnych (59%). Fani konsol są mniej liczni, jednak najpopularniejszym urządzeniem w tej grupie jest PS4 (17%). 

 

POLECAMY

Warszawa, Polska –Dziś, globalna platform płatnicza PayPal opublikowała rezultaty najnowszego raportu przeprowadzonego przy współpracy z SuperDataResearch poświęconego zwyczajom
i preferencjom Polaków korzystających z produktów cyfrowych: filmów, seriali, muzyki, gier i e-booków. Badanie przeprowadzone w 10 krajach pokazuje, że Polacy chętnie konsumują treści cyfrowe – najczęściej nie wychodząc nawet z domu.

 

“Dobra cyfrowe mają naprawdę wiele zalet i nie jestem zdziwiony, że nasz raport udowadnia ich popularność w Polsce” – komentuje Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający w Północnej i Środkowej Europie. “Serwisy oferujące produkty cyfrowe dają ludziom niemal natychmiastowy dostęp do treści z całego świata i możesz je pobrać zawsze i wszędzie za pomocą smartfona. Cieszę się również, że wiele najpopularniejszych sklepów z dobrami cyfrowymi należy do naszych zaufanych partnerów oraz, że nieustannie rozwijamy ich listę, dostarczając nasze usługi dokładnie tam, gdzie bezpieczeństwo i wygoda płatności są najważniejsze”.

 

Poważne lektury

Zgodnie z wynikami badania, polscy czytelnicy e-booków wybierają różne rodzaje cyfrowych lektur, bez faworyta. Literatura faktu cieszy się jednak nieco większym powodzeniem,z najpopularniejszymi pozycjami poświęconymi biznesowi i finansom (31%), a także edukacji i kulinariom (po 30%). Na kolejnych miejscach znalazły się: kryminały i thrillery (27%), oraz science-fiction i fantasy (26%).

 

Okazało się także, że 34% Polaków czyta średnio od 1 do 3 e-booków na tydzień, a na lekturę poświęcają jednorazowo od 30 do 60 minut (38%). E-bookinajczęściej czytamy na komputerze lub laptopie (51%), orazsmartfonie (46%). Tylko 29% czytelników wykorzystuje w tym celu dedykowane czytniki. Książki są najczęściej czytane w sypialni (73%) i w salonie (66%). 29% badanych lubi czytać przebywając na zewnątrz.

 

Polacy za największą zaletę książek elektronicznych uznają możliwość zaczęcia lekturybezdodatkowego oczekiwania na przesyłkę (69%), a także ze względu na niższą cenę produktu (60%). Równocześnie, ponad połowa badanych (51%) czyta zarówno tradycyjne książki, jak i e-booki.

 

Najpopularniejszymi dostawcami e-booków są Empik (65%), Google Play Books (31%) i Amazon (22%). Uśredniając, w ciągu trzech miesięcy jedna czwarta respondentów (26%) wydaje na e-booki około 40-59 PLN.

 

Oglądanie dramatów na własnym podwórku

Filmy i seriale telewizyjne są dość popularne wśród Polaków – 38% polskich konsumentów cyfrowych treści wideo ogląda przynajmniej raz w tygodniu. Komedia to najpopularniejszy gatunek w tym obszarze: 82% fanów filmów i seriali cyfrowych wybiera ten właśnie rodzaj produkcji. Inne popularne kategorie to filmy i seriale akcji (66%) oraz dramaty (48%).

 

Większość Polaków ogląda wideo na YouTube (83%), wykorzystując w tym celu komputer (81%) albo smartfon (51%). Inne popularne serwisy to Google Pay (50%) lub wideo na żądanie od operatora sieci kablowej lub satelitarnej (38%). Polacy najchętniej oglądają wideo w domu: 76% wykorzystuje w tym celu salon, a 67% sypialnie – tłumacząc, żew domowym zaciszu łatwiej jest kupić film od razu niż specjalnie wybierać się do sklepu i czekać z seansem. 13% badanych ogląda filmy również na zewnątrz.

 

W trakcie trzymiesięcznego okresu, 22% polskich badanych, którzy zakupili i pobrali legalne filmy bądź seriale, wydało na nie kwotę w granicach 40-59 PLN.

 

Muzyka aż do 4 godzin dziennie

Według danych z badania, wśród ulubionych muzycznych kategorii Polaków jest pop (76%), rock (71%) i hip-hop (45%). 55% badanych słucha wybranej muzyki codziennie, z czego 46% minimum przez 1 godzinę. Najbardziej lubianym miejscem do słuchania muzyki jest salon (79%),...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy