Dołącz do czytelników
Brak wyników

Raport IRCenter: Multiscreening 2014

Artykuł | 22 lipca 2014 |
205
Płatne telewizje mogą już z powodzeniem tworzyć e-commerce’owe kampanie multiscreeningowe, bo to ich widzowie najchętniej oglądają je przez telefony i tablety, zwłaszcza podczas emisji reklam. Ale na razie w Polsce kampanii wykorzystujących te możliwości jest jeszcze wciąż niewiele.

Płatne telewizje mogą już z powodzeniem tworzyć e-commerce’owe kampanie multiscreeningowe, bo to ich widzowie najchętniej oglądają je przez telefony i tablety, zwłaszcza podczas emisji reklam. Ale na razie w Polsce kampanii wykorzystujących te możliwości jest jeszcze wciąż niewiele.

POLECAMY

W zeszłym roku polscy digital marketerzy odkryli tzw. multiscreening, a dokładniej – w globalnym Internecie zaczęło się pojawiać coraz więcej informacji o tym, że podczas oglądania telewizji ludzie korzystają równocześnie z urządzeń mobilnych. Oznacza to, po pierwsze, że poszerzyła się przestrzeń reklamowa – na telefonie można reklamować to, co jest w tym samym czasie reklamowane w telewizorze, a po drugie, dzięki temu można tworzyć kampanie prowadzące widza z TV bezpośrednio do e-commerce.

Multiscreening – podobnie jak rok mobile – nie jest jednak w Polsce powszechny w digital marketingu. Bierze się to stąd, że de facto na rynku nie ma jeszcze powszechnie dostępnej wiedzy na temat dokładnej konsumpcji mediów i równolegle wykonywanych czynnościach na urządzeniach mobilnych. Dlatego IRCenter przeprowadziło kolejną edycję badania Multiscreening w Polsce – w 2013 roku zrealizowaną we współpracy ze spółką Mobiu, a w 2014 – z panelem społecznościowym SW Research.

Celem tegorocznej edycji badania było przyjrzenie się różnym zachowaniom multiscreeningowym w zależności od formy oglądanego contentu (streaming czy VoD), poszczególnych kanałów i operujących w Polsce dostawców contentu telewizyjnego.

Obecnie największy marketingowy potencjał do multiscreeningu mają dostawcy płatnej telewizji (odbieranej zarówno przez telewizor, jak i komputer) – to podczas jej oglądania najchętniej korzystamy z komputerów i telefonów, a przede wszystkim podczas oglądania filmów (92%) i seriali (81%). Oczywiście do tych osób trzeba wtedy dotrzeć za pomocą mediów społecznościowych – bo te osoby najchętniej wtedy komunikują się ze znajomymi i korzystają z serwisów społecznościowych.

64% osób oglądających płatną telewizję na telewizorze sięga po telefony w trakcie oglądania reklam (podczas oglądania telewizji publicznej – 56%), czyli znacznie więcej niż połowa. Najwięcej takich osób można znaleźć wśród abonentów nc+ i Netii. Co ważne – te osoby chętnie korzystają także z e-commerce; najczęściej oczywiście kupują multimedia i oprogramowanie komputerowe, ale istnieje także ogromny potencjał dla mody i motoryzacji. Faktem jest, że to dopiero potencjał, ponieważ tylko 6% widzów tego typu telewizji kupuje na telefonie lub tablecie to, co widzi na ekranie. Ale tym konsumentom marketerzy dopiero muszą dać szansę.

Multiscreening to nie tylko informacja typu push („pchanie” taki...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy