Przewodnik wydawcy po reklamie wideo

Aktualności
Dzięki dużej ilości formatów oraz koncentracji uwagi widzów na obrazie, cyfrowa reklama wideo daje wydawcom szansę na zwiększenie przychodów z powierzchni reklamowej. Tylko odpowiednia metoda, dokładny pomiar oraz optymalizacja pozwolą stworzyć skuteczną strategię monetyzacji wideo. Jak tego dokonać? Odpowiedź w poniższym artykule.

Reklama wideo jest często marginalizowana ze względu na niski poziom generowanego na stronach dochodu. Jednak z każdym rokiem, ten format jest częściej uwzględniany w budżetach i wykorzystany przez wydawców. W 2017 marketingowcy przeznaczyli na nią ponad 9 miliardów dolarów. To o 2 miliardy więcej niż w roku poprzednim i ponad 4 miliardy więcej niż w 2015.

POLECAMY

Dodatkowo, najnowsze badania IAB pokazują, że popularność reklamy wideo w Internecie wśród wydawców wkracza w nowy etap świetności. W badaniu wzięło udział 385 agencji, które na reklamę cyfrową wydają rocznie ponad miliard dolarów. Jak się okazało, 45% z ich wydatków na reklamę wideo to usługi wykupione w modelu programmatic.

Rożne oblicza wideo

Cyfrowa reklama wideo dzieli się na dwie kategorie: liniową oraz nieliniową. Pierwsza z nich pojawia się przed, w trakcie, lu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy