Dołącz do czytelników
Brak wyników

Proximity marketing - jak robić to dobrze? Przykłady

Artykuł | 31 maja 2016 |
196
Marketing zbliżeniowy pozwala na trafienie do klienta w znanych mu miejscach i zaangażowanie go w działania wokół marki. Syngeos przedstawia ciekawe przykłady wykorzystania geolokalizacji, beaconów oraz RFID w kampaniach retailowych.

Marketing zbliżeniowy pozwala na trafienie do klienta w znanych mu miejscach i zaangażowanie go w działania wokół marki. Syngeos przedstawia ciekawe przykłady wykorzystania geolokalizacji, beaconów oraz RFID w kampaniach retailowych.

POLECAMY

Geolokalizacja – stały klient to lokalny klient

Amerykańska sieć supermarketów ze zdrową żywnością, Whole Foods, do promocji nowo otwieranych sklepów, wykorzystała reklamy mobilne targetowane na konkretne lokalizacje. Reklama z informacją o otwarciu została skierowana do odbiorców w ściśle określonych granicach geograficznych. Kampania została wyemitowana w najpopularniejszych godzinach weekendowych zakupów na najpopularniejszych trasach zakupowych, objęła również okolice konkurencyjnych sklepów. Dla każdej lokalizacji supermarketu został stworzony osobny landing page, który zachęcał do odwiedzenie sklepu lub lokalnego profilu na Facebooku. Efektem kampanii był wskaźnik CTR na poziomie 4.69 proc. czyli trzy razy wyższy niż średnia dla branży. Wśród miejscowych klientów wzrosła świadomość marki,  zwiększył się również ruch na stronie.

- Działania proximity marketingu powinny uchwycić moment, w którym przekazywane informacje będą przydatne klientowi. To przeniesienie schematu reklamy kontekstowej do rzeczywistości – uwzględnienie naturalnego kontekstu, np. miejsca zamieszkania, ulubionego sklepu czy galerii handlowej, w której akurat odbiorca przebywa – komentuje Michał Świerz, CEO firmy Syngeos, która specjalizuje się w wykorzystywaniu nowych technologii, takich jak beacony, geolokalizacja czy RFID w marketingu galerii handlowych i sklepów.

Beacon – wykorzystaj retargetowanie

W 2015 roku Coca Cola wykorzystała technologię beaconów do wspólnej akcji z norweską siecią kina CAPA. Do klientów, którzy przyszli do kina, zostało wysłane powiadomienie push z ofertą darmowego napoju od Coca Coli. Żeby zachęcić widzów do włączenia Bluetootha w telefonie, co warunkuje otrzymanie powiadomienia poprzez beacony, organizatorzy wykorzystali aplikację norweskiej gazety VG, bardzo popularnej wśród Norwegów. Użytkownicy aplikacji gazety odebrali komunikat z pytaniem, czy chcą odebrać darmowy napój przed seansem. Tym, którzy zgodzili się i włączyli Bluetooth, zostało wysłane powiadomienie o darmowej Coli. Według platformy Unacast, odpowiedzialnej za przeprowadzenie całej akcji, jedna czwarta klientów kina posiadająca aplikację VG, zgodziła się na odebranie oferty a połowa z nich skorzystała z darmowego napoju. Do tych, którzy wykorzystali ofertę darmowego napoju, kilka dni później, została wysłana inf...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy