W naszym case study opowiemy, jak powstawała zwycięska kampania konkursu JustBrief&eat i jaki jest przepis na sukces widziany naszymi oczami. Zanim przejdziemy do konkretów, poznajmy się! Od lewej: Ewelina Prus (project manager), Maciek Morzywołek (media specialist), Bartosz Furtak (strateg kreatywny & grafik), Dominika Kardaś (copywriterka) i nieobecna na zdjęciu Krysia Miącz (graficzka).
POLECAMY
![]()
PERSONA, CZYLI DO KOGO BĘDZIEMY MÓWIĆ
Każdy proces, który jest zorientowany na człowieka, powinien zacząć się od dogłębnego poznania jego motywacji, stylu życia, radości oraz problemów, z którymi spotyka się na co dzień. Mówi się o wejściu w buty użytkownika, ale to nie pokazuje nam istoty tworzenia person. Persony tworzymy po to, żeby w trakcie projektowania mieć przed oczami nie „osobę statystyczną”, a konkretną Kasię czy Wojtka, którzy będą odbiorcami naszej kampanii.
Krok pierwszy: poszukiwania
Pierwszy krok to stworzenie listy potencjalnych rozmówców, którzy pozwolą nam spojrzeć na naszą kampanię oczami jej odbiorcy. Projektując kampanię dla potencjalnych dostawców jedzenia marki UberEats, zadaliśmy sobie pytania o to, kto może nam najlepiej opowiedzieć o stylu życia studentów oraz od kogo dowiemy się, co jest dla nich ważne w podejmowaniu dorywczej pracy. Wypisaliśmy łącznie ponad 80 grup, które przyszły nam do głowy i stały się dla nas pierwszą inspiracją.
Krok drugi: selekcja
Po wygenerowaniu dużej liczby pomysłów trzeba wybrać, z kim faktycznie warto się spotkać. W selekcji pomogły nam proste pytania:
Do której z tych...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!