Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowości z branży

30 września 2019

Premiera książki: To jest marketing! Nie zostaniesz zauważony, dopóki nie nauczysz się widzieć

317

Seth Godin to autor światowych bestsellerów, które zmieniły sposób, w jaki ludzie myślą o marketingu. Tym razem w najnowszej książce To jest marketing! wskazuje wiele błędnych przekonań, w jakich trwają nadal marketingowcy. A także pokazuje rozwiązania – m.in. jak identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców, jak przyjmować narrację już stosowaną przez fanów i followersów, a także jak zacząć wykorzystywać marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi, a nie na skupiać się na kradzieży uwagi klienta i spamowych ścieżkach e-mailowych.

Marketing się zmienił, ale nasze rozumienie tego, co powinniśmy zrobić po tej zmianie, nie nadążyło za nią. Nadal wielu marketingowców większość swojego czasu poświęca na robienie wokół siebie szumu tylko po to, by choć trochę urosnąć. Sprawdzają jedynie, jak silna jest marka, jak wielki jest udział w rynku, ilu jest obserwujących w internecie. Pogoń za zwróceniem na siebie uwagi nawet kosztem prawdy sprawiła, że wielu etycznych i naprawdę dobrych marketingowców ukrywa swoją pracę i wstydzi się, że podporządkowuje się rynkowi.

POLECAMY

Marketing – niemasowy, bez spamu, nieżenujący

Jeden z największych innowatorów świata marketingu, którego każda książka staje się natychmiast światowym bestsellerem, Seth Godin, proponuje zupełnie nowe podejście. Wykorzystując swoją autorską mieszankę obserwacji i zapadających w pamięć przykładów, pokazuje, że kluczem do kształtowania doskonałości w marketingu jest budowanie wyjątkowej wartości i doświadczenia klientów. To długi i skomplikowany proces, którego sercem jest kształtowanie prawdziwych relacji rynkowych. Świadomi zmian, jakie zaszły, wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi. Nie tylko robią dużo szumu, ale też sprawiają, że świat staje się lepszy. Gdyż naprawdę potężny marketing opiera się na wspaniałomyślności, empatii i wysiłku emocjonalnym.

Marketing zmienia ludzi przez narrację, relacje i doświadczenia

Nie działa już żaden uniwersalny szablon, który pozwala sprzedać więcej śmieciowych produktów masom. Cyfrowa rewolucja umożliwiła organizowanie się ludzi w grupy, swoiste plemiona i wzmocniła je, dzięki czemu mamy teraz miliony grup ludzi, które respektują, doceniają i wspierają działania, które są spójne z ich systemem wartości, poglądami czy upodobaniami. Większość liczących się marek wystartowała dzięki reklamie, ale została zbudowana przez marketing. Rosną, ponieważ użytkownicy polecali je swoim znajomym. Rosną, ponieważ są żywe i oferują większą wartość społecznościom, którym służą. Rosną, ponieważ odnajdują ludzi jednoczących się wokół zmiany kulturowej, którą potrafią wywołać. Rosną, ponieważ rozumieją marketing jako narzędzie służenia ludziom, danej społeczności, plemieniu konsumentów. Nie idą na skróty, nie spamują, nie robią przeciętnych rzeczy dla przeciętnych ludzi, licząc na to, że uda się za to wziąć więcej niż przeciętną cenę.

Czas przestać żebrać u ludzi, by zostali twoimi klientami

W książce To jest marketing! Godin pokazuje także, jak media społecznościowe mogą być pułapką, jeżeli skupiamy uwagę na niewłaściwych wskaźnikach, takich jak liczba polubień czy komentarzy. Przekonuje, że świadomi marketingowcy powinni porzucić tradycyjną koncepcję „lejka marketingowego” na rzecz jego lustrzanego odbicia i pozwolić, aby wyznawcy marki wykorzystali go jako megafon. Nie daje na to oczywistego przepisu. Nie pokazuje taktyk składających się z sekwencji prostych kroków. Pokazuje za to metodę rekurencyjną, która będzie tym lepsza, im więcej razy będzie się z niej korzystać, a także podpowiada jak:

- identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców,

- zdobywać zaufanie i przyzwolenie swojego rynku,

- przyjmować narrację już stosowaną przez twoich fanów,

- a przede wszystkim jak dawać ludziom narzędzia i przedstawić narracje, które będą mogli wykorzystać dla osiągnięcia swoich celów.

Marketing ma obecnie większy zasięg i jest szybszy niż kiedykolwiek. Za mniej możemy wywierać większy wpływ, niż można było sobie wyobrazić choćby dziesięć lat temu. Lecz podobnie jak w przypadku każdego potężnego narzędzia, skutek jego użycia zależy od rzemieślnika, a nie od narzędzia. Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą technologii, właścicielem małej firmy, czy częścią dużej korporacji, i...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy