Praktyczne sposoby generowania leadów

Temat numeru

Raczej trudno sobie wyobrazić, że człowiek, który przyszedł do Twojego sklepu stacjonarnego po buty, poprosi żebyś zadzwonił do niego, kiedy wybrany model będzie objęty wyprzedażą. Tak samo dziwne byłoby dla potencjalnego kupca butów, gdybyś zatrzymywał go w drzwiach, pytając, czy zostawi adres e-mail, żebyś mógł mu wysłać informacje o innych produktach. Gdy potencjalny kredytobiorca rzuca na wyjściu, że jeszcze musi przemyśleć swoją decyzję – nie wiesz, czy wróci. Gość dzwoniący do hotelu z pytaniem o wolny pokój i jego cenę, nie stoi w Twoim lobby z walizką, możliwe nawet, że jeszcze nie zaczął się pakować. Twoje możliwości wpłynięcia na takiego klienta są dość ograniczone. W internecie jest prościej – zacznij z tego efektywnie korzystać.

Internet daje Ci narzędzia, dzięki którym można łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów. Pierwszym krokiem sprzedaży jest zazwyczaj pozyskanie jakościowego leada, czyli takiego, który potencjalnie skonwertuje. 
Sposoby generowania leadów mogą być różne – zależnie od grupy docelowej oraz budżetu, jakim dysponujesz. Szczególnie na początku warto skupić się na kilku źródłach i sprawdzić, który kanał będzie w przypadku Twojej firmy najbardziej skuteczny. 

POLECAMY

(Prze)budowa strony

Od tego, jak zbudowana jest strona internetowa Twojego biznesu, zależy bardzo wiele. Każde wejście użytkownika na stronę zamienia go bowiem w potencjalnego klienta. To, co zobaczy, w co kliknie i ile czasu będzie zainteresowany treścią, ma ogromny wpływ na jego decyzje o zakupie czy skorzystaniu z usługi. Budując stronę, warto więc wziąć pod uwagę nie tylko główne zasady SEO i widoczności w wyszukiwarce. Dla lead generation bardzo duże znaczenie ma również czytelna struktura witryny i maksymalnie ułatwiony kontakt. Wysoki współczynnik odrzuceń strony, z którym zmaga się wiele firm, to często efekt średnio intuicyjnych, trudnych w obsłudze czy mało atrakcyjnych rozwiązań webowych. Tutaj z pomocą przychodzą specjaliści od user experience, którzy uwzględniając cele firmy, proponują adekwatne i najbardziej korzystne rozwiązania. Często małe zmiany, takie jak inna szata graficzna, wyróżnienie ważnych przycisków, dodanie opinii innych klientów itp., mają duży wpływ na zainteresowanie treścią witryny. Warto testować wprowadzane na niej modyfikacje, np. tworząc heat mapy obrazujące zachowanie na stronie, szczególnie podczas wypełniania formularza. Analizując wyniki takiego testu, dowiesz się, jak użytkownicy reagują na poje...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy