Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia

Artykuł | 3 kwietnia 2015 |
63

Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji. Koncern oferuje szeroki wybór oryginalnych opon i jest w stanie opracować odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne niemal dla każdego typu pojazdu. Opony Continental można było podziwiać na samochodach pokazowych niemal wszystkich europejskich marek prezentowanych podczas targów Genewa Motor Show. W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut – od samochodów ultra kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich; w tym, po raz pierwszy, z producentami chińskimi. Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach „Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na przyjętych z entuzjazmem nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Mniej ekskluzywne samochody osobowe – nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb – również zostały wyposażone w opony Continental. Zainteresowani oponami zwiedzający mogli zauważyć produkty tej firmy nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich. Takie modele jak nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross wystawione były także na oponach Continental. Tradycyjnie silna pozycja wśród europejskich producentów Już od wielu lat Continental zajmuje silną pozycją wśród wielu europejskich producentów aut. – Obecnie posiadamy ponad jedną trzecią europejskiego rynku pierwszego montażu opon w samochodach osobowych. Opracowywanie modeli opon dla tak różnych typów aut niezmiennie pozostaje sporym wyzwaniem dla naszych inżynierów i wymaga od nich dużo pracy – powiedział Karlheinz Evertz, który w Continental kieruje międzynarodowym działem zajmującym się pierwszym wyposażeniem dla samochodów osobowych i lekkich ciężarówek. Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek posprzedażowy. Wielu spośród producentów aut z wyższej półki dodaje z boku symbole, które informują, że dany model opon został przez nich zatwierdzony do produkcji. Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony „wewnątr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy