Pomiędzy trendem a streamem – influencer marketing na TikToku, Twitchu i Snapchacie, czyli jak skutecznie trafiać do młodych

Influencer marketing Otwarty dostęp

Influencer marketing z szumnej nowości stał się standardowym narzędziem w rękach marketera. Dla wielu jest równoznaczny z działaniami na starym, dobrym Instagramie i YouTube, tymczasem spektrum platform społecznościowych z gamą ciekawych oraz zasięgowych twórców jest znacznie szersze. Chcąc dotrzeć do młodych konsumentów, warto podążać mniej utartymi szlakami i skierować wzrok na TikToka, Twitcha czy Snapchata – czyli właśnie tam, gdzie młodzi przebywają częściej. Czy naprawdę warto? Czym właściwie są te platformy, jakie są ich możliwości oraz ograniczenia? I co właściwie sprawia, że influencer marketing to strzał w dziesiątkę pozwalający dotrzeć do najmłodszych konsumentów? 

Jak mówić do młodych i dlaczego influencer zrobi to lepiej? 


Na pewno musi być ciekawie. Wychowani w internecie młodzi ludzie wiedzą, co w wirtualnej trawie piszczy i nie angażują się w standardowe formaty reklamowe, szybko się nudzą oraz łatwo tracą zainteresowanie przekazem. Po drugie, młodzi konsumenci cenią przede wszystkim autentycznych twórców, z którymi mogą się utożsamiać. Po trzecie, dla każdego atrakcyjne jest coś innego. Młodzi mają swoje plemiona związane z pasjami i upodobaniami. Gamerzy, fani mody, mangi czy makijażu, kolekcjonerzy butów, artyści. Nie ma jednego języka ani jednej metody, by trafić do wszystkich. Z pomocą przychodzą influencerzy, którzy dają marce jakościowy i angażujący content, idealnie dopasowany do charakteru danej platformy, a także właśnie autentyczność oraz doskonałe targetowanie w mikrogrupach, do których tradycyjne dotarcie jest trudne (czytaj drogie) lub wręcz niemożliwe. Brzmi kusząco? Problem w tym, że z roku na rok coraz więcej marek działa z influencerami, więc także w tym obszarze robi się naprawdę tłoczno. Według tegorocznego raportu Influencer Marketing Benchmark Report wartość rynku influencerskiego rosła z 1,7 mld $ w 2016, przez 6,5 mld $ w 2019 aż do estymowanych 9,7 mld $ w 2020 roku. Co ciekawe, w bieżącym roku ponad 90% wszystkich działań z influencerami będzie mieć miejsce na Instagramie. Niestety wśród ponad 7 milionów użytkowników tej platformy w Polsce (dane za: Napoleoncat) młodzi konsumenci wcale nie stanowią najliczniejszej grupy . Najmłodsi (13...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy