Dołącz do czytelników
Brak wyników

Polski rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku wart 216,5 mln - raport Adkontekst

Artykuł | 22 kwietnia 2014 |
73
Sieć reklamowa Adkontekst przygotowała piątą edycję raportu “Rynek reklamy kontekstowej w Polsce”. Z badania wynika, że rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku osiągnął wartość ponad 216 mln zł i urósł o 4,5% w ciągu roku. Agencje i domy mediowe w 2014 roku planują zwiększyć wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych o kolejne 7,4%. 
Sieć reklamowa Adkontekst przygotowała piątą edycję raportu “Rynek reklamy kontekstowej w Polsce”. Z badania wynika, że rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku osiągnął wartość ponad 216 mln zł i urósł o 4,5% w ciągu roku. Agencje i domy mediowe w 2014 roku planują zwiększyć wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych o kolejne 7,4%. 

Badanie tworzone jest w oparciu o opinie ekspertów i praktyków reklamy kontekstowej z domów mediowych i agencji reklamowych. Raport adresowany jest do szefów działów marketingu, właścicieli małych i średnich firm, przedstawicieli domów mediowych i agencji reklamowych, wydawców serwisów internetowych oraz osób zainteresowanych marketingiem internetowym. 

“Badanie z jednej strony pokazuje wzrost znaczenia reklamy kontekstowej w Polsce. Z drugiej - rosnące oczekiwania reklamodawców, za którymi podążają sieci kontekstowe. Świadczy o tym m.in. duża popularność targetowania behawioralnego i retargetingu w zamawianych kampaniach” - mówi Łukasz Duda, dyrektor Biura Reklamy sieci Adkontekst.

W 2013 roku wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych stanowiły 25,3% budżetów SEM. Porównując te wartości z wynikiem badania IAB AdEx - które wskazuje, że w 2013 roku udział wydatków na SEM w całej reklamie internetowej wyniósł około 35% - można oszacować, że reklama kontekstowa stanowi 8,9% budżetów reklamowych w polskim internecie. Tym samym polski rynek reklamy kontekstowej jest już wart prawie 216,5 mln złotych, czyli o 4,5% więcej niż w 2012 r.

Optymistyczne są też deklaracje budżetów na 2014 rok - badani przedstawiciele agencji i domów mediowych przewidują, że ich wydatki na kampanie w sieciach kontekstowych wzrosną w 2014 roku o prawie 7,4% w porównaniu do 2013.

Raport szczegółowo analizuje kilkanaście aspektów rynku reklamy kontekstowej, jak metody targetowania wykorzystywane przez mediaplanerów, najpopularniejsze formaty reklamowe, cele kampanii w sieciach kontekstowych, budżety, modele rozliczeń oraz najważniejsze trendy w digital marketingu w 2013 i 2014 roku.  

Agencje i domy mediowe dostrzegają różnorodność formatów reklamowych dostępnych w sieciach kontekstowych, co wiąże się z coraz większym udziałem reklamy graficznej w kampaniach realizowanych przez agencje i domy mediowe. Kolejny rok z rzędu najpopularniejszą formą pozostaje graficzna reklama statyczna, wykorzystywana przez 83,3% badanych.


W 2013 roku badani dużą uwagę przykładali do celów efektywnościowych i zasięgowych, realizowanych za pomocą kampanii kontekstowych (odpowiednio 63,9% i 61,1% wskazań). W dalszej kolejności znalazły się cele brandingowe, które wymieniła ponad połowa respondentów. 

Wśród metod targetowania wymienionych przez ankietowanych, coraz większą popularność zdobywa retargeting...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy