Dołącz do czytelników
Brak wyników

Pierwsza praca w marketingu

Artykuł | 29 lipca 2016 |
252
Marketing kusi wielu absolwentów studiów wyższych. To wymagająca i szybko zmieniająca się branża, ale mogąca dać wiele satysfakcji. Dla kogo jest ten zawód? Co trzeba umieć? Ile można zarobić na początek? Jarosław Sosiński z White Paper Agency zdradza szczegóły pracy w marketingu. W przypadku pracy w marketingu doświadczenie zdecydowanie wygrywa z wiedzą teoretyczną. Skutecznego marketingu nie można nauczyć się z książek. Aby zostać specjalistą w tej branży, trzeba wykazać się proaktywnością. Niekoniecznie chodzi o setki godzin praktyk zawodowych, a raczej o postawę kandydata na pracę.

Marketing kusi wielu absolwentów studiów wyższych. To wymagająca i szybko zmieniająca się branża, ale mogąca dać wiele satysfakcji. Dla kogo jest ten zawód? Co trzeba umieć? Ile można zarobić na początek? Jarosław Sosiński z White Paper Agency zdradza szczegóły pracy w marketingu.

POLECAMY

W przypadku pracy w marketingu doświadczenie zdecydowanie wygrywa z wiedzą teoretyczną. Skutecznego marketingu nie można nauczyć się z książek. Aby zostać specjalistą w tej branży, trzeba wykazać się proaktywnością. Niekoniecznie chodzi o setki godzin praktyk zawodowych, a raczej o postawę kandydata na pracę.

- Kiedy rekrutujemy specjalistów z tej branży, nie koncentrujemy się na absolwentach marketingu. Profil skończonych przez kandydatów studiów nie jest dla nas kluczowy. Znacznie bardziej istotne są dla nas cechy charakteru danego kandydata do pracy, jego umiejętności, a także aktywność dodatkowa, np. pisanie bloga, działalność w organizacjach studenckich lub pozarządowych albo organizowanie eventów – mówi Jarosław Sosiński z White Paper Agency.

Dla kogo?

Marketing to bardzo dynamiczna branża. Stale ewoluuje, zmieniają się trendy i potrzeby odbiorców. Wśród kandydatów do tej pracy szczególnie mocno pożądana jest chęć ciągłego uczenia się oraz umiejętność przełożenia nabytej wiedzy  w działania.

W branży marketingowej trzeba stale trzymać rękę na pulsie. Takie kluczowe specjalizacje z obszaru e-marketingu, jak SEM,  email marketing czy social media wykształciły się w ciągu kilku ostatnich lat. - Dobry marketingowiec musi błyskawicznie wyłapywać nowe trendy, często wręcz je wyprzedzać – tłumaczy ekspert z White Paper Agency. - Praca marketingowca to często praca „na wczoraj”, dlatego ważna jest umiejętność pracy w stresie i pod presją wyniku – dodaje Sosiński. 

W tym zawodzie potrzebne są również umiejętności analityczne, sprawne wyciąganie wniosków i na tej podstawie dobieranie optymalnych rozwiązań. Dlatego, wbrew obiegowym opiniom, umysły ścisłe bardzo dobrze sprawdzają się w tej branży.

Obowiązki

W mniejszych agencjach marketingowych pracownicy, już na stanowiskach juniorskich, otrzymują szeroki zakres zadań, który realizują pod okiem doświadczonego specjalisty. Pierwsza praca w takiej agencji to dla młodych pracowników doskonała...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy