Dołącz do czytelników
Brak wyników

Outsourcing usług istotny w biznesie

Artykuł | 9 lipca 2015 |
70
Dostęp do wiedzy, zasobów i doświadczenia partnera zewnętrznego stają się dziś kluczowymi argumentami przemawiającymi za outsourcowaniem wielu obszarów działalności – również tych dotyczących wsparcia sprzedaży. W 2014 roku z usług firm specjalizujących się w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi skorzystała co trzecia firma prowadząca tego typu działania. Najczęściej outsourcowano obszar związany z nagrodami, głównie ich zakup, zarządzanie katalogiem upominków czy logistykę.

Dostęp do wiedzy, zasobów i doświadczenia partnera zewnętrznego stają się dziś kluczowymi argumentami przemawiającymi za outsourcowaniem wielu obszarów działalności – również tych dotyczących wsparcia sprzedaży. W 2014 roku z usług firm specjalizujących się w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi skorzystała co trzecia firma prowadząca tego typu działania. Najczęściej outsourcowano obszar związany z nagrodami, głównie ich zakup, zarządzanie katalogiem upominków czy logistykę.

 

 

Pojęcie outsourcingu najłatwiej zdefiniować słowami Henrego Forda, który w 1923 roku, powiedział: „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.” Koncepcja outsourcingu zakłada, że dane przedsiębiorstwo koncentruje się na działalności, do której zostało powołane, zlecając pozostałe, poboczne obowiązki firmie zewnętrznej. Dlatego w dzisiejszych czasach nikogo nie dziwi outsourcing usług, takich jak: finanse, kadry, obsługa klienta, telemarketing, IT czy zarządzanie flotą samochodową.  

 

Wsparcie profesjonalistów

 

Coraz częściej ekspertom powierzane są także działania wspierające sprzedaż, np.: programy lojalnościowe, motywacyjne, różnego rodzaju promocje, konkursy czy loterie. Usługa kompleksowego outsourcingu, pozwala firmie nie tylko skupić się na celach strategicznych
i realizowaniu przyjętego planu działań, ale także zapewnia wykwalifikowany personel, przy jednoczesnym uproszczeniu struktury organizacyjnej. Przedsiębiorstwo może także w bardziej elastyczny sposób zarządzać wydatkami, a zwłaszcza zredukować czy zoptymalizować koszty stałe. Ponadto zyskuje dostęp do know-how, którego nie zdobyłoby we własnym zakresie lub byłoby to czasochłonne i okupione dużym wysiłkiem finansowym. Firmy outsourcingowe kładą nacisk na nieustanny rozwój pracowników, mają dostęp do najnowszych technologii, narzędzi oraz metod zarządzania, co zapewnia najwyższą jakość wykonanych prac. To niezwykle istotne kwestie w przypadku akcji wsparcia sprzedaży, gdyż tylko dobrze przygotowane projekty lojalnościowe mają szansę przyciągnąć uczestników.

 

Stworzenie oryginalnego programu wsparcia sprzedaży wymaga czasu, kreatywności i niemałych środków finansowych – trzeba zapoznać się z obowiązującym prawem, nierzadko zainwestować w narzędzia czy technologię, ale także wyznaczyć ludzi, którzy zajmą się opracowaniem akcji i jej zarządzaniem. Łatwiejszym rozwiązaniem może okazać się powierzenie jej organizacji profesjonalistom. Eksperci doradzą, jaki rodzaj programu wybrać, jakie nagrody zaoferować oraz jakie przepisy prawne zastosować, aby wszystko odbywało się legalnie. Jednak podejmując współpracę na zasadzie outsourcingu, należy rozważnie dobierać partnerów. Należy wybierać firmy z wieloletnim doświadczeniem, o stabilnej pozycji i wysokich standardach pracy  – powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager, segment Lojalność i Motywacja w Biznesie, Sodexo Benefits and Rewards Services.

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, z 43% polskich przedsiębiorstw, które w 2014 roku realizowały programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, 1/3 korzystała z pomocy zewnętrznych specjalistów i oferowanych przez nich narzędzi.

 

Platformy do zarządzania programami

 

Coraz większą popularnością na rynku cieszą się platformy dostępne on-line, takie jak Sodexo Performance Suite, które pomagają nie tylko...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy