Ostatni Black Friday za nami? Skutki implementacji dyrektywy Omnibus

Prawo dla marketera

Dyrektywa Omnbius w znacznym stopniu ograniczy nieuczciwych sprzedawców e-commerce, którzy zwiększali konwersję sklepów przez „promocje”, za którymi nie kryła się faktyczna obniżka. Dzięki nowym obowiązkom informacyjnym nałożonym na przedsiębiorców, konsumenci będą bardziej świadomi, a co za tym idzie, ich decyzje zakupowe staną się odporne na manipulacje.

Unijny prawodawca zauważył luki w prawie konsumenckim

Rozwój e-handlu i rekordowe wzrosty sprzedaży e-commerce zostawiły przepisy w tyle. Nowe regulacje unijne, dotyczące m.in. obowiązku informacyjnego sprzedawców w zakresie cen oferowanych towarów lub usług, zostały przyjęte w celu uzupełnienia zauważalnych braków przepisów prawa konsumenckiego. Niebezpieczne manipulacje cenowe stały się częścią praktyk sprzedażowych, co jest szczególnie widoczne w okresach przedświątecznych, podczas wakacyjnych wyprzedaży czy przy pozornie największej globalnej akcji promocyjnej zwanej Black Friday. Dyrektywa Omnibus jest skutkiem przyjęcia tzw. nowego ładu konsumenckiego, którego jednym z celów jest umożliwienie klientowi podejmowania świadomych decyzji zakupowych.

POLECAMY

Implementacja przepisów wynikających z dyrektywy O...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy