Unijny prawodawca zauważył luki w prawie konsumenckim
Rozwój e-handlu i rekordowe wzrosty sprzedaży e-commerce zostawiły przepisy w tyle. Nowe regulacje unijne, dotyczące m.in. obowiązku informacyjnego sprzedawców w zakresie cen oferowanych towarów lub usług, zostały przyjęte w celu uzupełnienia zauważalnych braków przepisów prawa konsumenckiego. Niebezpieczne manipulacje cenowe stały się częścią praktyk sprzedażowych, co jest szczególnie widoczne w okresach przedświątecznych, podczas wakacyjnych wyprzedaży czy przy pozornie największej globalnej akcji promocyjnej zwanej Black Friday. Dyrektywa Omnibus jest skutkiem przyjęcia tzw. nowego ładu konsumenckiego, którego jednym z celów jest umożliwienie klientowi podejmowania świadomych decyzji zakupowych.
POLECAMY
Implementacja przepisów wynikających z dyrektywy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!