Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

12 kwietnia 2018

O powrocie do wartości i emocji oraz roli technologii we współczesnym marketingu na Forum IAB 2018

236
Czego chcą współcześni konsumenci? Co ma big data do emocji? Jak zintegrować narzędzia i wykorzystać technologię, by służyła budowaniu zaufania i prawdziwych relacji? O automatyzacji, sztucznej inteligencji, ale przede wszystkim o powrocie do wartości, których poszukuje współczesny konsument opowie blisko 100 ekspertów podczas 80 prelekcji tegorocznego Forum IAB – najważniejszej konferencji branży marketingowej. 6 i 7 czerwca br. w warszawskich Złotych Tarasach 1200 przedstawicieli reklamodawców i branży reklamowej pochyli się nad trendami, ale też zagrożeniami współczesnej komunikacji nie tylko w digitalu podczas konferencji „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia”.

Związek IAB Polska ogłosił właśnie program i listę prelegentów Forum IAB, które od lat wytycza standardy najlepszych praktyk i stanowi jedno z najważniejszych źródeł inspiracji, wiedzy i doświadczeń  w szeroko pojętej branży marketingu. Tegoroczna, 12 już edycja, która odbędzie się w dniach 6-7 czerwca br. w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, przebiegnie pod hasłem „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia”. Podczas dwóch intensywnych dni eksperci opowiedzą o najnowocześniejszych rozwiązaniach i trendach w komunikacji marketingowej, a także obecnych wyzwaniach i problemach, jakie przed nią stoją. Bardzo ważnym motywem będzie konsument, jego doświadczenia i oczekiwania, czyli to, co jest kluczowe dla sukcesu pracy agencji i marketerów. W dobie nieuniknionej i wszechobecnej cyfryzacji naszego świata  branża marketingowa przypomni, że najważniejszy jest człowiek.

POLECAMY

- Choć zaawansowana technologia zdominowała nasze otoczenie, trend Human1st okazuje się niezwykle silny, a odkrycie prawdziwych potrzeb i analiza realnych zachowań konsumenta stały się kluczowym elementem skutecznej komunikacji. Chcemy skłonić uczestników do refleksji nad tym, gdzie w świecie big data i automatyzacji znajduje się odbiorca usług, jego emocje i wartości. Chcemy też ocenić, które technologie się sprawdziły i w których tkwi jeszcze niewykorzystany potencjał dla komunikacji marketingowej – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia

Temat przewodni konferencji będzie analizowany w trzech blokach tematycznych: nowy marketing, człowiek i technologia. Prelekcje pierwszego bloku będą dotyczyły m.in. innowacji, granic akceptacji internautów dla personalizacji w marketingu internetowym, sztuki komunikacji zintegrowanej w świecie cyfrowym, bezpieczeństwa marki. Nie zabraknie zagadnień związanych viewability, w tym ze standardami widoczności reklam online stworzonych w ramach prac jednej z grup roboczych IAB Polska.

- Nowe modele marketingowe, modyfikacja czy nawet dezaktualizacja znanych nam mechanizmów skłaniają do refleksji, czy pewne prawa, wartości i reguły są ponadczasowe. Zadaniem marketera będzie zawsze jak najefektywniejsze dotarcie do konsumenta. Jednak jak nie zagubić się w gąszczu trendów, rozwiązań czy chociażby zmian w prawie związanych z RODO? – komentuje tematykę Anna Gruszka, szefowa Rady Programowej tegorocznej edycji Forum IAB, Chief Digital Officer IPG Mediabrands.

Blok poświęcony człowiekowi to zgłębienie zachowań i wyborów współczesnego konsumenta. Będzie dotyczył sposobów komunikowania się z uzależnionymi od digitalu czy unikającymi reklam, a także pułapek badań oglądalności czy kierowania się danymi przez influencerów. - W świecie przypadkowych kliknięć, pomijanych przez konsumenta reklam zarówno w mediach tradycyjnych, jak i digitalowych, prelegenci zastanowią się nad rolą emocji, które mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe – wyjaśnia Anna Gruszka.

Ostatni blok tematyczny to szeroko pojęta technologia i możliwości jej wykorzystania, w tym sztuczna inteligencja, big data czy modelowanie atrybucji. - Technologii używamy na co dzień, jednak jako marketerzy musimy wiedzieć, które narzędzia przynoszą najlepsze efekty w naszej pracy, a które okazały się krótkotrwałą modą oraz co jeszcze warto wykorzystać i w co zainwestować, żeby jeszcze skuteczniej dotrzeć do konsumenta – mówi Anna Gruszka.

Prelegentom Forum nie będzie można zarzucić unikania trudnych tematów, odmówić dystansu czy poczucia humoru. „Jak sprawić, aby człowiek nie cierpiał, gdy kontaktuje się z nim marka”, „Zdrowaś sieci, treści pełna, czyli o tym jak wierzy Internet”, „Jeszcze genialny marketing nie zginął, póki my żyjemy” to przykłady tematów prelekcji ekspertów, którzy postanowili podejść do ważnych i niejednokrotnie trudnych kwestii niestandardowo, ale też z przymrużeniem oka.

Wydarzeniem towarzyszącym Forum IAB będzie DIMAQ Day - warsztaty poświęcone kompetencjom marketingowym, skierowane do profesjonalistów szeroko pojętej branży online.

Merytoryczną opiekę nad programem Forum sprawuje 38 członków Rady Programowej, którzy wspólnie z IAB Polska przygotowują wydarzenie.

Najlepsi eksperci marketingu

Wśród 100 prelegentów Forum znajdą się najlepsi polscy eksperci marketingu - przedstawiciele agencji (m. in. z Publicis Media, Starcom, Wavemaker, GoldenSubmarine, Netsprint, Deloitte Digital, Havas Media Group), marketerów (Allegro, OLX, L’Oreal), instytutów badawczych (IR Cent...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy