W tym artykule postaram się uporządkować rozrzucone po różnych zakamarkach internetu informacje, prowadzące nierzadko do pozornie sprzecznych ze sobą wniosków. Wszystko po to, abyś po lekturze tego tekstu był pewien, czym jest atrybucja, do czego służy, jak przeprowadzić ją skutecznie i w jaki sposób zastosowanie jej wyników może spowodować falę wzrostu w Twoim e-commerce.
POLECAMY
Wiele zakrętów w customer journey
Użytkownik, wchodząc w internetową interakcję z Twoim biznesem, musiał od czegoś zacząć. Przez „rozpoczęcie” rozumiemy otwarcie sesji wywołane odpowiednią akcją – przeczytaniem newslettera i kliknięciem w link, wyszukaniem organicznym czy interakcją z banerem reklamowym na stronie. Takie wejście i jego parametry są następnie zapisywane w Google Analytics z adekwatnym znacznikiem czasowym oraz z unikalnym identyfikatorem użytkownika, którego nazywamy cookie ID. Przypuśćmy, że użytkownik dokonuje następnie akcji (która swoją drogą też może być rejestrowana) i wychodzi. Następnie wraca, ściągnięty remarketingiem lub inną reklamą. Dokonuje jakichś akcji i wy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!