Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowoczesny klient to wyzwanie dla sprzedawcy, wynika z raportu MasterCard

Artykuł | 24 września 2015 |
184
Technologia jest nieodzownym elementem niemal każdej transakcji w handlu detalicznym, w znaczny sposób zmieniającym doświadczenia zakupowe zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego – wynika z opublikowanego przez MasterCard raportu. Ośmiu na dziesięciu klientów podejmuje obecnie świadome decyzje konsumenckie dzięki urządzeniom cyfrowym, co pozwala im realizować korzystniejsze transakcje zakupowe niż wcześniej. Mimo że sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych to 9 na 10 wszystkich wydatków na zakupy ponoszonych przez klientów, to w porównaniu z latami poprzednimi klienci twierdzą, że wiedzą lepiej, co kupować oraz kupują od węższego grona wyselekcjonowanych sprzedawców.

Technologia jest nieodzownym elementem niemal każdej transakcji w handlu detalicznym, w znaczny sposób zmieniającym doświadczenia zakupowe zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego – wynika z opublikowanego przez MasterCard raportu. Ośmiu na dziesięciu klientów podejmuje obecnie świadome decyzje konsumenckie dzięki urządzeniom cyfrowym, co pozwala im realizować korzystniejsze transakcje zakupowe niż wcześniej. Mimo że sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych to 9 na 10 wszystkich wydatków na zakupy ponoszonych przez klientów, to w porównaniu z latami poprzednimi klienci twierdzą, że wiedzą lepiej, co kupować oraz kupują od węższego grona wyselekcjonowanych sprzedawców.

POLECAMY

Raport MasterCard pt. Konsument Nowej Ery – przewodnik dyrektora marketingu („CMO’s Guide to the Omnishopper”) łączy dane zebrane w badaniach z udziałem tysięcy konsumentów na całym świecie z wiedzą praktyczną, uzyskaną na podstawie transakcji od firmy MasterCard. Główne wnioski z raportu to:

Korzystanie ze zdobyczy technologicznych podczas zakupów to już niemal standard: 80% konsumentów przyznaje, że korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych w trakcie zakupów, na przykład z porównywarek cen w smartfonach, usługi “click and collect”, dzięki którym robią zakupy w e-sklepach, a odbierają je w sklepach stacjonarnych, oraz rozwiązań technologicznych w sklepie stacjonarnym do sprawdzenia lub zamówienia produktów. Ponadto sześciu na dziesięciu klientów poświęca więcej czasu na przedzakupowy rekonesans w Internecie niż jeszcze dwa lata temu.

Sklepy stacjonarne są nadal popularne: Konsument nowej ery preferuje sklepy stacjonarne z powodu lepszej obsługi klienta, społecznego aspektu zakupów oraz szybszego tempa ich realizacji. Może stanowić to czynnik, który odpowiada za stosunkowo mało dynamiczny rozwój e-handlu, którego średni udział w całkowitej wartości sprzedaży detalicznej wynosi 7,5% w skali globalnej.

Konsumenci szukają konkretnych produktów i chcą je kupić w możliwie najmniej kłopotliwy sposób: Dziś konsumenci wiedzą, czego chcą. Najczęstszym powodem frustracji, o którym mówi 73% respondentów, jest brak produktów w sklepie, co z kolei świadczy o znaczeniu, jakie ma zarządzanie magazynem dla handlowców.

Konsumenci kupują sprytniej i korzystniej: Aż 80% klientów na całym świecie twierdzi, że kupuje korzystniej zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie.

Najważniejsze znaczenie dla handlowców ma lojalność „klienta nowej ery”: Mimo iż mają oni nieskończenie wielki wybór produktów w zasięgu jednego klikni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy