Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

30 listopada 2018

Niepopularne insighty w kampanii?

229
Trwa właśnie kampania sieci klubów fitness Zdrofit pod hasłem „postaw ZDRO przed FIT” zrealizowana wspólnie z agencją Social Art. Zachęca ona do ćwiczenia dla zdrowia i w zgodzie ze sobą – w opozycji do ulegania presji efektów, wyglądu czy sylwetki.

Przekaz kampanii jest odwrotny od tych, które kojarzą się z branżą fitness. Na rynku dominują przecież hasła w stylu „pokonaj słabości” czy też „bądź lepszą wersją siebie”. Powielają one pewne wzorce – odwołują się do wyzwań i ambicji, wzmagają lub kreują potrzeby, wykorzystują obawę przed społecznym odrzuceniem.

POLECAMY

Jeśli zatem marki w danej branży mówią jednym głosem, to czy w ogóle warto zawracać sobie głowę analizowaniem kierunku odwrotnego?

Jest tylko jedna właściwa odpowiedź na powyższe pytanie: marka powinna słuchać swoich odbiorców, nie konkurencji. Kampania „postaw ZDRO przed FIT” to właśnie przykład wychwycenia nietypowych, świeżych dla branży insightów, wpisujących się w wartości firmy.

Taka strategia niesie ze sobą ryzyko. Przekaz może zostać wyparty przez odbiorców jako zbyt śmiały, poza progiem komfortu i przyzwyczajeń. Może zostać niezrozumiany. Może również zostać potraktowany jako niewiarygodny.

Dlatego insighty robocze, szczególnie te odważne, warto weryfikować. W testowanie konceptów kreatywnych wpisane są znaczące czynniki zaburzające, np. społeczne procesy grupowe w grupach fokusowych. Jednak zbieranie informacji na temat postaw i przekonań grupy docelowej w panelu ilościowym...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy