Przekaz kampanii jest odwrotny od tych, które kojarzą się z branżą fitness. Na rynku dominują przecież hasła w stylu „pokonaj słabości” czy też „bądź lepszą wersją siebie”. Powielają one pewne wzorce – odwołują się do wyzwań i ambicji, wzmagają lub kreują potrzeby, wykorzystują obawę przed społecznym odrzuceniem.
POLECAMY
Jeśli zatem marki w danej branży mówią jednym głosem, to czy w ogóle warto zawracać sobie głowę analizowaniem kierunku odwrotnego?
Jest tylko jedna właściwa odpowiedź na powyższe pytanie: marka powinna słuchać swoich odbiorców, nie konkurencji. Kampania „postaw ZDRO przed FIT” to właśnie przykład wychwycenia nietypowych, świeżych dla branży insightów, wpisujących się w wartości firmy.
Taka strategia niesie ze sobą ryzyko. Przekaz może zostać wyparty przez odbiorców jako zbyt śmiały, poza progiem komfortu i przyzwyczajeń. Może zostać niezrozumiany. Może również zostać potraktowany jako niewiarygodny.
Dlatego insighty robocze, szczególnie te odważne, warto weryfikować. W testowanie konceptów kreatywnych wpisane są znaczące czynniki zaburzające, np. społeczne procesy grupowe w grupach fokusowych. Jednak zbieranie informacji na temat postaw i przekonań grupy docelowej w panelu ilościowym...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!