Influencerzy stali się istotną częścią mediów społecznościowych. Działają w całym zakresie tematów – od mainstreamowych po niszowe. Dostarczają rozrywki, dzielą się swoim życiem, bawią, uczą… i polecają. Szybko okazało się, że polecenie przez twórcę internetowego może dla marki zdziałać tyle samo, a nawet więcej niż reklama tradycyjna. Wzmianka, recenzja, objęcie funkcji ambasadora marki, poświęcony danemu produktowi lub usłudze film/post to tylko kilka z odsłon influencer marketingu.
POLECAMY
Jak jednak zdecydować, z którym influencerem warto współpracować? Jednym z podstawowych kryteriów jest liczba obserwatorów.
Klasyfikacja influencerów przez wzgląd na wielkość społeczności
Kogo można zaklasyfikować jako influencera skali nano, mikro, a kogo makro?
- Nanoinfluencerzy – mają poniżej 1000 obserwatorów. Wydaje się, że to niewiele, prawda? Tymczasem odgrywają oni niezwykle istotną rolę w całym influencer marketingu, bo mają coś, co jest niezwykle istotne w tej branży: autentyczność, wiarygodność oraz wyjątkowo zaangażowanych odbiorców. Cechuje ich silny wpływ na zgromadzoną społeczność, na którą najczęściej składają się ich bliscy, przyjaciele i/lub osoby o zbliżonych zainteresowaniach.
- Mikroinfluencerzy – od 1000 do 100 000 obserwatorów. Często są uważani za specjalistów, ekspertów w konkretnej tematyce, i temu zawdzięczają swoje zasięgi. Jest to najobszerniejsza kategoria twórców.
- Makroinfluencerzy – do tej grupy zaliczają się osoby, które mają od 100 000 do 1 000 000 obserwatorów. Bardzo poważnie traktują swój wizerunek, zapewniają wysokiej jakości treści, ponieważ dla wielu z nich obecność w social mediach to już praca na pełen etat.
- Megainfluencerzy – od 1 000 000+ obserwatorów. Cechuje ich r...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!