Nano, mikro czy celebryta – jak wybrać influencera do kampanii?

Temat numeru

Nie da się ukryć, że influencer marketing zawojował świat digital marketingu. Aby marka mogła czerpać pełnię korzyści z takiej współpracy, dobór twórcy internetowego nie może być przypadkowy. Czym więc kierować się w poszukiwaniach odpowiedniego influencera?

Chcesz wiedzieć więcej? Artykuł "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań" zawiera wartościowe informacje.

POLECAMY

Influencerzy stali się istotną częścią mediów społecznościowych. Działają w całym zakresie tematów – od mainstreamowych po niszowe. Dostarczają rozrywki, dzielą się swoim życiem, bawią, uczą… i polecają. Szybko okazało się, że polecenie przez twórcę internetowego może dla marki zdziałać tyle samo, a nawet więcej niż reklama tradycyjna. Wzmianka, recenzja, objęcie funkcji ambasadora marki, poświęcony danemu produktowi lub usłudze film/post to tylko kilka z odsłon influencer marketingu.

Jak jednak zdecydować, z którym influencerem warto współpracować? Jednym z podstawowych kryteriów jest liczba obserwatorów.

Klasyfikacja influencerów przez wzgląd na wielkość społeczności

Kogo można zaklasyfikować jako influencera skali nano, mikro, a kogo makro? 

  • Nanoinfluencerzy – mają poniżej 1000 obserwatorów. Wydaje się, że to niewiele, prawda? Tymczasem odgrywają oni niezwykle istotną rolę w całym influencer marketingu, bo mają coś, co jest niezwykle istotne w tej branży: autentyczność, wiarygodność oraz wyjątkowo zaangażowanych odbiorców. Cechuje ich silny wpływ na zgromadzoną społeczność, na którą najczęściej składają się ich bliscy, przyjaciele i/lub osoby o zbliżonych zainteresowaniach.
  • Mikroinfluencerzy – od 1000 do 100 000 obserwatorów. Często są uważani za specjalistów, ekspertów w konkretnej tematyce, i temu zawdzięczają swoje zasięgi. Jest to najobszerniejsza kategoria twórców.
  • Makroinfluencerzy – do tej grupy zaliczają się osoby, które mają od 100 000 do 1 000 000 obserwatorów. Bardzo poważnie traktują swój wizerunek, zapewniają wysokiej jakości treści, ponie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy