Dołącz do czytelników
Brak wyników

Modernizacja systemów kluczem do cyfrowej transformacji – badanie europejskich firm ubezpieczeniowych

Artykuł | 28 lipca 2016 |
243
Kopenhaga, Dania, 27 lipca 2016Patrząc na obecny rynek ubezpieczeniowy, trudno nie zauważyć, że zmienia się on bardziej dynamicznie niż wcześniej. W odpowiedzi na te zmiany, wielu ubezpieczycieli poszukuje nowych strategii, by zapewnić sobie dobrą pozycję w epoce cyfrowej. Pierre Audoin Consultants (PAC), jedna z wiodących europejskich firm analitycznych koncentrująca się na oprogramowaniu i sektorze usług IT, na zlecenie firmy TIA Technology oraz przedsiębiorstw z branży IT: Atos, CGI, Endava i HP, przeprowadziła badanie 200 decydentów z dużych europejskich firm ubezpieczeniowych, by lepiej rozumieć kierunek ich rozwoju.Wyniki badania jasno pokazują, że aż 63% badanych za jeden z głównych celów cyfrowej strategii uważa wzrost liczby pozyskanych klientów, zaś 61% – wzrost wydajności operacyjnej. Jako główne wyzwanie w realizacji strategii cyfrowej aż 50% wskazuje nie na ograniczenia budżetowe czy postrzeganie danych w kontekście bezpieczeństwa, lecz na ograniczenia zastanej technologii.  
Kopenhaga, Dania, 27 lipca 2016

Patrząc na obecny rynek ubezpieczeniowy, trudno nie zauważyć, że zmienia się on bardziej dynamicznie niż wcześniej. W odpowiedzi na te zmiany, wielu ubezpieczycieli poszukuje nowych strategii, by zapewnić sobie dobrą pozycję w epoce cyfrowej. Pierre Audoin Consultants (PAC), jedna z wiodących europejskich firm analitycznych koncentrująca się na oprogramowaniu i sektorze usług IT, na zlecenie firmy TIA Technology oraz przedsiębiorstw z branży IT: Atos, CGI, Endava i HP, przeprowadziła badanie 200 decydentów z dużych europejskich firm ubezpieczeniowych, by lepiej rozumieć kierunek ich rozwoju.

Wyniki badania jasno pokazują, że aż 63% badanych za jeden z głównych celów cyfrowej strategii uważa wzrost liczby pozyskanych klientów, zaś 61% – wzrost wydajności operacyjnej. Jako główne wyzwanie w realizacji strategii cyfrowej aż 50% wskazuje nie na ograniczenia budżetowe czy postrzeganie danych w kontekście bezpieczeństwa, lecz na ograniczenia zastanej technologii.

 

POLECAMY

Inne ciekawe wyniki wskazują, że 42% ubezpieczycieli wierzy, że kanały fizyczne w ciągu najbliższych pięciu lat staną się mniej ważne strategicznie, podczas gdy 66% uważa, że kanały mobilne zyskają na znaczeniu. Dzieje się tak zarówno za sprawą technologii, które wprowadzane są do branży ubezpieczeniowej, jak i rozwiązań technologicznych, które stają się bardziej dostępne dla klientów, zmieniając ich zachowania konsumenckie.

 

Ubezpieczyciele osiągają już znaczące sukcesy w pozyskiwaniu danych analitycznych pozwalających na zwiększenie wydajności operacyjnej i wsparcie kalkulacji ryzyka. Nadal jednak jest przed nimi długa droga w tworzeniu rzeczywistej wartości z bogactwa danych dotyczących klienta, znajdujących się zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji. Aż 68% ubezpieczycieli wierzy, że analiza danych zapewnia wysoką wartość biznesową w zakresie kalkulacji ryzyka, wyprzedzając wskazania dotyczące zarządzania relacjami z klientami (55%) i zarządzania nadużyciami finansowymi (45%).

 

Modernizacja systemów – kluczem do cyfrowej transformacji

Co ciekawe, 42% respondentów deklaruje, że podejmie się modernizacji systemów w ciągu najbliższych dwóch lat ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji wspierających kluczowe procesy.

 

– To badanie pokazuje, że centralne oprogramowanie jest kluczowym i ważnym elementem cyfrowej podróży ubezpieczycieli. Wiele firm ubezpieczeniowych posiada niewydolne platformy i musi podjąć działania w ce...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy