Dołącz do czytelników
Brak wyników

Mobilne zakupy świąteczne - Jak zwiększyć zyski przed Bożym Narodzeniem?

Artykuł | 12 grudnia 2016 |
200
Liczba sprzedaży m-commerce w Polsce prawie podwoiła się w ciągu roku. W związku z tym wykorzystanie smartfonów odgrywa niespotykaną dotychczas rolę w trakcie przedświątecznych zakupów. Poznanie mobilnej ścieżki zakupowej, jaką coraz częściej pokonują klienci, może okazać się dla sprzedawców kluczowe, aby zmaksymalizować zyski w tym okresie.  

Liczba sprzedaży m-commerce w Polsce prawie podwoiła się w ciągu roku. W związku z tym wykorzystanie smartfonów odgrywa niespotykaną dotychczas rolę w trakcie przedświątecznych zakupów. Poznanie mobilnej ścieżki zakupowej, jaką coraz częściej pokonują klienci, może okazać się dla sprzedawców kluczowe, aby zmaksymalizować zyski w tym okresie.
 

POLECAMY

Warszawa, 6 grudnia 2016 r. – Ostatnie badania[1] wskazują, że mobilni konsumenci mają więcej możliwości kontaktu z daną marką niż osoby korzystające tylko z komputerów. Są oni także bardziej skłonni do poszukiwania produktów w lepszej cenie i ich zakupu poprzez smartfon nawet kiedy przebywają w sklepie. Aby pomóc przedsiębiorcom lepiej przygotować się do świątecznego nasilenia sprzedaży przygotowaliśmy analizę mobilnej ścieżki zakupowej w obrębie czterech głównych kategorii produktowych: odzież i obuwie, meble, laptopy oraz produkty do pielęgnacji skóry.  

 

Analiza nawiązuje do najważniejszych momentów, jakie przytrafiają się konsumentowi na drodze do zakupu: kiedy konsumenci stają się świadomi aktualnej potrzeby, kiedy zaczynają rozglądać się za właściwymi dla niej markami i produktami, kiedy identyfikują cechy usługi czy produktu, które mają dla nich największe znaczenie oraz kiedy wybierają najlepszą cenę oraz miejsce i metodę zakupu.

 

Odzież i obuwie

To kategoria dla której najbardziej charakterystyczna jest spontaniczność decyzji o zakupie. 37% mobilnych klientów zadeklarowało, że podejmuje ją od ręki. 24% konsumentów wyszukuje głównie na smartfonie, a 64% ogląda na nim również wideo dotyczące produktu, którym są zainteresowani. Wygoda okazuje się głównym powodem, dla którego użytkownicy decydują się na korzystanie z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych, gdyż wskazało na nią aż 34% z nich. Klienci oczywiście nie rezygnują z wizyt w sklepach stacjonarnych, jednak aż 25% z nich wskazało, że udało się tam po dokonaniu mobilnych poszukiwań.

 

Laptopy

Klienci, którzy poszukują laptopów są częściej skłonni na wykorzystanie w tym celu smartfonów niż osoby rozglądające się za produktami z pozostałych omawianych kategorii. 82% respondentów wskazało, że nie byli pewni, co do wyboru najlepszego dla nich laptopa, więc musiało poświęcić na poszukiwanie informacji znacznie więcej czasu niż w przypadku innych artykułów. Dla przedsiębiorcy jest to cenna informacja, ponieważ wskazuje, na jaki kanał promocji powinien postawić, aby dotrzeć do możliwie największej grupy potencjalnych klientów w trakcie podejmowania przez nich decyzji. Ponadto prawie 2 na 5 konsumentów, którzy znaleźli laptop w danym sklepie trafiło tam dzięki informacjom znalezionym w wyszukiwarce.

 

Meble

84% osób zainteresowanych zakupem mebli rozpoczyna poszukiwania w internecie, a 20% z nich używa w tym celu smartfona. Warto zwrócić uwagę, że 16% konsumentów, którzy znaleźli meble w sieci korzystało z urządzeń mobilnych, a 39% przebywało na zakupach i poszukiwało interesujących ofert na smartfonie.

 

Produkty do pielęgnacji skóry
W trakcie poszukiwania kosmetyków do pielęgnacji skóry, aż 38% respondentów w pierwszej kolejności skorzystało ze smartfonów. 2% z nich dokonało również zakupu poprzez urządzenie mobilne. W tej kategorii także popularne było poszukiwanie innych ofert na smartfonie w trakcie robienia zakupów w sklepie. Mobilny research w drodze do droge...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy