Dołącz do czytelników
Brak wyników

Mindshare Polska: multiscreening - polski internauta i wiele kanałów [raport]

Artykuł | 2 września 2014 |
74
Polacy coraz częściej korzystają z wielu ekranów jednocześnie. Uwagę dzielimy głównie pomiędzy telewizor, laptop, smartfon i tablet. Multiscreening – bo tak nazywa się ten trend – zyskuje na znaczeniu. Dom mediowy Mindshare Polska prezentuje wyniki najnowszego badania internautów dot. multiscreeningu.
Polacy coraz częściej korzystają z wielu ekranów jednocześnie. Uwagę dzielimy głównie pomiędzy telewizor, laptop, smartfon i tablet. Multiscreening – bo tak nazywa się ten trend – zyskuje na znaczeniu. Dom mediowy Mindshare Polska prezentuje wyniki najnowszego badania internautów dot. multiscreeningu.
 
Oglądając telewizję, najczęściej korzystamy jednocześnie z laptopa (46%) lub smartfona (41%). Gdy np. wysyłamy sms’y na smartfonie, równocześnie oglądamy ulubione programy w telewizji (56%), korzystamy z laptopa (39%), komputera stacjonarnego (23%) lub tableta (11%). Z kolei, w sytuacjach, kiedy dominującym urządzeniem jest tablet, chętnie „łączymy go” z telewizorem (48%), smartfonem (29%) lub laptopem (15%). 
 
– Multiscreening to trend, który na dobre zadomowił się na polskim rynku. Podzielność uwagi odbiorców powinna mieć przełożenie zarówno na autorów treści, jak i np. reklamodawców. Musimy postawić nacisk na kreatywne podejście, aby zainteresować, a następnie zatrzymać odbiorców, dywersyfikując jednocześnie kanały dotarcia. Dla reklamodawców wyniki te są ponadto wskazówką, jak i w których kanałach dopełniać przekaz telewizyjny, a tym samym projektować skuteczniejsze rozwiązania marketingowe – powiedziała Dagmara Robak, Partner, Business Planning, Mindshare Polska.
 
Wiele ekranów – a jak z nich korzystamy?
 
Polscy internauci równie chętnie korzystają z laptopa (88%), jak i z telewizora (93%). Do grupy najczęściej wykorzystywanych urządzeń powoli dołącza smartfon (76% internautów w wieku 15-54 deklaruje korzystanie ze smartfona). Z elektroniki zdecydowanie częściej korzystamy w dni powszednie i najchętniej w domu. Wyjątki stanowią laptopy (wykorzystywane z równą częstotliwością w każdy dzień tygodnia), a także konsole do gier (znacznie częściej wykorzystywane w weekendy). Przy czym, smartfony są używane w największej liczbie miejsc, a kolejnymi najbardziej „mobilnymi” urządzeniami są czytniki do...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy