Dołącz do czytelników
Brak wyników

Millennialsi - czego pragną, jak żyją, jak kupują?

Artykuł | 9 października 2015 |
188
Nie ufają mediom, słuchają rad rodziców, zależy im na przyjaźniach, ale często pielęgnują je tylko na Facebooku i Instagramie. Czym żyją i czego oczekują od świata millennialsi?

Nie ufają mediom, słuchają rad rodziców, zależy im na przyjaźniach, ale często pielęgnują je tylko na Facebooku i Instagramie. Czym żyją i czego oczekują od świata millennialsi?

POLECAMY

Bliscy ponad wszystko

Millennialsi – osoby urodzone na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych – cenią wartości takie jak przyjaźń oraz rodzina. Jak wynika z badań Urban Land Insitute, pośród ulubionych sposobów na spędzanie wolnego czasu 57 proc. kobiet i 38 proc. mężczyzn w wieku millenialsów wymieniło spotkania z rodziną. Kontakty z przyjaciółmi ceni kolejno 43 proc. i 41 proc. spośród nich.

Millennialsi częściej niż poprzednie pokolenia zawierają znajomości z osobami zza granicy. Do podtrzymywania takich relacji używają mediów społecznościowych. Według badań Pew Research Center, 81 proc. spośród nich posiada konto na Facebooku. – Swoje międzynarodowe znajomości przedstawiciele pokolenia Y często zawierają podczas zagranicznych studiów lub praktyk m.in. w ramach programu Erasmus. Dzięki social media mogą rozmawiać, przesyłać sobie zdjęcia i filmiki, a od niedawna również kupować wspólnie prezenty online. Zrzutki internetowe to nowa, społecznościowa forma płatności w sieci – opowiada Witalij Kedyk, współtwórca platformy Wishround.pl służącej do prowadzenia internetowych zbiórek na wymarzony prezent.

Z technologią na „ty”

Millennialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie komputerów i internetu. Najmłodsi spośród nich nie pamiętają czasów, kiedy w poszukiwaniu informacji sięgano po papierową encyklopedię lub słownik, a nie wyszukiwarkę Google. Według raportu przygotowanego przez MEC, 76 proc. osób w wieku 20-24 lat posiada smartfona.

Pokolenie Y doskonale czuje się w świecie nowoczesnych technologii i tego samego oczekuje od innych. Według danych NSL Finance 26 proc. spośród millennialsów zdarzyło się przenieść swoje konto do konkurencji z powodu niewystarczająco dobrej aplikacji mobilnej.

– Według danych raportu E-commerce w Polsce 2015 przygotowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska, osoby w wieku 25 – 34 lata stanowią 34 proc. klientów robiących zakupy przez internet. Właściciele e-sklepów powinni dostosować swoją ofertę do ich potrzeb, nie tylko tworząc wygodne w obsłudze aplikacje mobilne, lecz również oferując przyjazne dla ko...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy