Znamy już wyniki największego międzynarodowego badania prowadzonego wśród decydentów zajmujących się content marketingiem. W tym roku oceniono odpowiedzi udzielone przez około 600 różnych firm i organizacji z dziewięciu krajów. Badanie w roku 2016 przeprowadził szwajcarski instytut badań rynku Zehnvier Research & Strategy na zlecenie ICMF (International Content Marketing Forum). Potwierdzają się wyniki z roku ubiegłego, choć widoczne są także nowe trendy – zarówno międzynarodowe, jak i te na skalę regionalną.
POLECAMY
Tegoroczne badanie content marketingu, będące już drugim tego typu, zostało zlecone przez International Content Marketing Forum (ICMF) – międzynarodową sieć stowarzyszeń content marketingowych z różnych krajów. Podobnie jak w 2015 r. ankieta przeprowadzona została przez szwajcarski instytut badania rynku Zehnvier Research & Strategy pod kierownictwem prof. Clemensa Kooba. Koncepcja badania oparta jest na corocznych badaniach prowadzonych przez Content Marketing Forum (CMF), międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające organizacje z Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz członka ICMF.
Dziewięć krajów objętych badaniem ICMF w tym roku to: Austria, Chorwacja, Dania, Niemcy, Norwegia, Polska, Słowenia, Szwajcaria oraz USA.
Z tegorocznego badania ICMF dotyczącego content marketingu wyłaniają się następujące trendy:
Zwiększanie budżetów na content marketing wspierający narzędzia komunikacji
Content marketing to nowy standard w komunikacji: na poziomie międzynarodowym już teraz 20+% budżetów przeznaczanych na komunikację wydawanych jest na content marketing. Liderem w tej dziedzinie, z wynikiem 28%, jest USA. Widoczny jest również następujący trend: content marketing nadal odnotowuje wzrost, choć widoczne są różnice w tempie wzrostu. Do 2020 r. spodziewany jest wzrost budżetów o 14 do 69% (w zależności od kraju), przy czym największy wzrost przewidywany jest na rynkach wschodnioeuropejskich, w Chorwacji i Polsce. Co więcej, we wszystkich krajach uważa się, że znaczenie content marketingu w narzędziach komunikacji będzie w przyszłości jeszcze większe niż obecnie.
Promocja contentu: bezsporny element sukcesu
Respondenci z różnych krajów zgadzają się w kwestii ważności promocji contentu – rozumianej jako ukierunkowana promocja treści poprzez media typu paid i earned w celu zwiększenia świadomości na temat własnego contentu. We wszystkich krajach, w których prowadzono badania działania marketingowe na rzecz contentu własnego uważane są za jeden z czynników decydujących o sukcesie. Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji w badanych firmach uważają, że dalsze zwiększenie inwestycji w promocję contentu dodatkowo wzmocni sukces content marketingu. Można z tego wnioskować, ż...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!