MarTech w pigułce

Martech

MarTech to kolejna sfera, która w ślad za mediami społecznościowymi, wywraca do góry nogami klasyczny marketing. Tak jak social media zamieniły komunikację jednostronną marki w dialog w czasie rzeczywistym z konsumentem, tak technologia w marketingu wykorzystuje w czasie rzeczywistym feedback, który pozyskujemy z owej relacji i nadaje mu odpowiednie priorytety, zwłaszcza przełożenie na sprzedaż.

MarTech i jego filary

MarTech znany jako technologia w marketingu jest ni mniej, ni więcej, tylko wykorzystaniem rozwiązań technologicznych w celu automatyzacji działań marketingowych, najczęściej w czasie rzeczywistym. Szerszej publiczności zobrazował go po raz pierwszy w 2011 r. Scott Brinker, autor bloga Chiefmartec.com oraz twórca pierwszej globalnej „mapy” rozwiązań MarTech, w ramach której stara się pokazywać zmiany na rynku podmiotów MarTech. MarTech to według Brinkera, jednego ze współorganizatorów bostońskiej konferencji „MarTech Conference”, skrzyżowanie marketingu, technologii oraz zarządzania; dyscyplin, a zwłaszcza ludzi zaangażowanych w ich rozwój, którzy dotychczas koncentrowali się na rozwoju w ramach niezależnych silosów. Wiele osób jednak wskazuje początek wykorzystania technologii w marketingu na pojawienie się takich zagadnień, jak search, mobile czy social media, czy wzrost znaczenia takich firm, jak Google czy Facebook.
Technologia w m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy