Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

19 grudnia 2018

Marketing sensoryczny – świąteczne oddziaływanie na zmysły

220
Z raportu firmy Deloitte “Zakupy Świąteczne 2018” jasno wynika, że Polakom żyje się coraz lepiej. Optymizm naszych rodaków odzwierciedlają badania – aż 34% ankietowanych ocenia pozytywnie sytuację gospodarczą w naszym kraju. Jakie prezenty są najbardziej pożądane jako upominek pod choinkę?

Według badania Deloitte, Polacy w tym roku wydadzą na święta średnio 1168 zł, co stanowi 6 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Ankietowani deklarują również, że na prezenty świąteczne przeznaczą więcej niż na żywność, czyli ok. 45% bożonarodzeniowego budżetu. Od lat na podium najchętniej kupowanych prezentów są słodycze i książki, ale to kosmetyki i perfumy wiodą prym w czasie świątecznych zakupów. Zatem w jaki sposób sklepy starają się zwrócić uwagę konsumentów na swoją ofertę promocyjną?

POLECAMY

Zestawy upominkowe, jednak w świątecznej oprawie

Marki starają się wykorzystać wiele niuansów, aby znacząco wzmocnić lojalność swoich klientów. Kreatywne rozwiązania skupione są wokół marketingu sensorycznego, który ma konkretny cel – wzbudzić określone emocje i skojarzenia, które zachęcą konsumentów do zakupów. Jak za pomocą czarodziejskiej różdżki witryny sklepowe zmieniają się w piękne wystawy z motywami choinki, mikołaja czy śniegu, a produkty pakowane są w wyjątkowe zestawy świąteczne w atrakcyjnej formie wizualnej. Zaraz obok nich uwaga konsumentów koncentruje się na cenach. Są one właściwie eksponowane i prezentowane na przykład poprzez odpowiednią grę świateł, która wpływa na uwydatnianie atutów produktów, dzięki którym stają się one jeszcze bardziej atrakcyjne dla naszego oka.

Audiomarketing w praktyce

W okresie świąt marketingowcy na każdym kroku trzymają rękę na pulsie. W swoich działaniach promocyjnych mają także coś, co niesie ukojenie dla naszych uszu. Tuż po przekroczeniu progu sklepu z łatwością można dostrzec, że muzyczne playlisty ustępują miejsca kolędom i bożonarodzeniowym pieśniom, dlaczego? W świątecznym nastroju tworzonym przez muzykę, o wiele przyjemniej jest robić zakupy dla najbliższych. Jednak każdy sklep powinien zadbać o nieco odmienną atmosferę i dobrać utwory tak, aby pasowały one do poszczególnych powierzchni sprzedażowych. Niezwykle istotne w tym czasie jest także to, aby wszystkie komunikaty marketingu sensorycznego były dostosowane do grupy docelowej, bowiem inna muzyka jest rekomendowana do sklepu z branży odzieżowej dla nastolatek, a inna do eleganckiej perfumerii przy modnej ulicy w centrum miasta. Poziom głośności świątecznego repertuaru powinien być także spokojniejszy, ponieważ pozwoli klientom skupić i skoncentrować się na zakupach.

Każdy sklep za odtwarzanie znanych i popularnych utworów powinien odprowadzać opłaty z tytułu praw autorskich i pokrewnych do właściwych organizacji, które chronią twórców, wykonawców, artystów, a także producentów...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy