Dołącz do czytelników
Brak wyników

Marketing 3.0 jako strategia biznesowa skazana na sukces

Artykuł | 6 lutego 2017 |
212
Marketing przeszedł długą drogę. Od marketingu szeptanego (w pozytywnym, przedinternetowym znaczeniu tego pojęcia), poprzez reklamę w tradycyjnych mediach, aż po platformy cyfrowe dzisiejszych czasów. Marketing nie zmienił jednak tylko formy, nośnika swojego przekazu, ale też zmienił swój… koszt. Wraz z cyfrową rewolucją na marketing stać teraz praktycznie każdego, wreszcie kampania reklamowa nie musi kosztować minimum dziesiątek tysięcy złotych.

Marketing przeszedł długą drogę. Od marketingu szeptanego (w pozytywnym, przedinternetowym znaczeniu tego pojęcia), poprzez reklamę w tradycyjnych mediach, aż po platformy cyfrowe dzisiejszych czasów. Marketing nie zmienił jednak tylko formy, nośnika swojego przekazu, ale też zmienił swój… koszt. Wraz z cyfrową rewolucją na marketing stać teraz praktycznie każdego, wreszcie kampania reklamowa nie musi kosztować minimum dziesiątek tysięcy złotych.

POLECAMY

W tym artykule podsumujemy ewolucję marketingu i zobaczymy jak przedsiębiorcy mogą korzystać z dobrodziejstw marketingu 3.0.

l Marketing 1.0 (tradycyjny) - rdzeniem przekazu jest produkt. Chcemy wywołać u konsumenta potrzebę posiadania naszego produktu, a nie zaspokoić potrzebę już występującą w społeczeństwie. Komunikacja jest jednostronna, głównie opiera się o tradycyjne środki przekazu, czyli telewizję, radio, gazety.

l Marketing 2.0 - tutaj skupiamy się już przede wszystkim na konsumentach i dbamy o ich lojalność. Z tego powodu Marki wsłuchują się w ich potrzeby, i na podstawie zebranych danych dostosowują treść przekazu oraz sam produkt. Komunikacja jest dwutorowa, Marki wchodzą w interakcję ze swoimi potencjalnymi klientami w mediach społecznościowych, np. poprzez promowanie user generated content, czy włączanie się do wielu dyskusji. Marketing 2.0 można odnaleźć głównie w Internecie, chociaż w tradycyjnych mediach offline też jest spotykany. Trudność polega właśnie na interakcji bezpośrednio z odbiorcą telewizji, czy prasy, a jest to immanentna cecha, wokół której marketing 2.0 jest zbudowany

l Marketing 3.0 - w tej fazie filozofia i wartości Marki, produktu czy usługi stają się częścią społeczeństwa. Zdobywa się zaufanie konsumentów nie tylko poprzez prowadzenie firmy zgodnie z wytycznymi społecznej odpowiedzialności biznesu, ale też poprzez wspólną pracę nad produktem. Marka ma inspirować, dawać natchnienie, więc wsłuchiwanie się w głos konsumenta jest tutaj rozciągnięte nie tylko na sam produkt, ale też na to jak on jest produkowany, w jaki sposób zorgani...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy