Dołącz do czytelników
Brak wyników

M-commerce: Użytkownicy Apple wydają nawet dwa razy więcej

Artykuł | 2 lipca 2015 |
64
Badanie idealo iOS vs. Android: Użytkownicy Apple wydają nawet dwa razy więcej  

Badanie idealo iOS vs. Android: Użytkownicy Apple wydają nawet dwa razy więcej

 

Android i iOS od lat są najpopularniejszymi systemami operacyjnymi w Polsce. Ich użytkownicy różnią się jednak nie tylko wyborem oprogramowania sterującego ich urządzenia przenośne, lecz również swoimi nawykami związanymi z zakupami. W swoich najnowszych badaniach porównywarka cen idealo.pl postanowiła sprawdzić, jaki obraz polskiego m-commerce wyczytać można ze zwyczajów konsumenckich użytkowników aplikacji mobilnej idealo oraz jak przedstawia się korzystanie ze smartfonów i tabletów w ciągu dnia w porównaniu ze stronami w wersji desktop.

Android najczęściej wykorzystywany do zakupów w sieci

Badania idealo wyraźnie wskazują na dominację Androida wśród polskich konsumentów – zarówno w przypadku tabletów, jak i smartfonów. Z aplikacji na urządzenia z systemem operacyjnym Google korzysta łącznie 90% użytkowników. W przypadku obu systemów najczęściej wybieranym urządzeniem służącym do zakupów w Internecie jest smartfon. Udział konsumentów korzystających z telefonów komórkowych z Androidem wynosi 67%, zaś z iPhone’ów – 9%. Łącznie jest to 76% użytkowników w porównaniu z 24% osób korzystających z aplikacji idealo na tabletach z Androidem i iPadach.

Użytkownicy iOS kupują do dwóch razy droższe produkty

Właściciele urządzeń z Androidem są nie tylko największą grupą użytkowników korzystających z aplikacji idealo, lecz charakteryzują się także większą świadomością cen kupowanych produktów i oszczędnością. Konsumenci robiący zakupy za pośrednictwem iPadów i iPhone’ów wybierają natomiast znacznie droższe produkty z segmentu elektroniki. Widać to wyraźnie na przykładzie kategorii takich jak Laptopy bądź Smartfony. Ceny tych produktów są odpowiednio...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy