Przeanalizowano dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem dla producentów od RTB House. Okazuje się, że co 4 odwiedzający je internauta przegląda sprzęty AGD.
POLECAMY
Michał Orzechowski z RTB House, zauważa, że sieć jest coraz częściej głównym źródłem wiedzy na temat produktów, które planujemy kupić. – Jak pokazują badania IIBR, ok. 50 proc. decyzji zakupowych dotyczących sprzętów RTV i AGD oparta jest na informacjach znalezionych w internecie. Sprzedażowy sukces zależy zatem od umiejętnego wykorzystania bieżących danych o zakupowych potrzebach internautów. Wiedząc, kto w tym momencie szuka w sieci nowego sprzętu producenci mogą kierować przekaz do faktycznie zainteresowanych konkretnym produktem i np. reklamować zmywarki tym użytkownikom, którzy właśnie urządzają kuchnię – podkreśla Orzechowski.
Jak wynika z danych, internauci przeglądający w e-sklepach asortyment AGD najczęściej szukają nowej lodówki. W pierwszym kwartale 2014 roku po informacje na temat tego produktu do sklepów online zajrzało 573 tys. potencjalnych klientów. Na kolejnych miejscach znalazły się pralki (564 tys. użytkowników) oraz odkurzacze (386 tys.). Największy wybór odnotowano z kolei w kategoriach: odkurzacze (100 marek oferujących tego typu produ...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!