Dołącz do czytelników
Brak wyników

Social Media

11 maja 2021

NR 57 (Kwiecień 2021)

LinkedIn ads vs. Facebook ads

0 114

W branży marketingowej pokutuje powszechna opinia, że Facebook jest przeznaczony dla B2C, a LinkedIn dla B2B. Ale rzeczywistość rzadko 
jest tak prosta. Udział każdej platformy w budżecie przeznaczanym na marketing cyfrowy nie powinien być określany przez formaty reklam ani nawet statystyki konwersji potencjalnych klientów. To, co liczy się naprawdę, to grupa docelowa, persona marketingowa, jej ścieżka zakupowa i cel, który chcemy osiągnąć. 

Najlepsze wyniki reklamowe można osiągnąć, łącząc te elementy, aby stworzyć spójną i efektywną strategię reklamy w mediach społecznościowych we wszystkich kanałach marketingowych.

POLECAMY

Mając pod ręką wszystkie analizy z branży digital marketingu i dysputy marketerów na ten temat, trudno jest ustalić, która platforma jest odpowiedniejsza w konkretnym przypadku. Bez odpowiedniej analizy, opracowanych person sprzedażowych i danych pomocniczych wybór bazuje jedynie na szczęściu. 

Mimo to postaram Ci się dzisiaj pomóc i powiedzieć, który portal może być dla Ciebie lepszy. Najpierw jednak je porównajmy.

Demografia 

Na ten moment wybór wydaje się prosty. Reklamy na Facebooku dotrą do większej liczby odbiorców. 

Co więcej, Facebook jest też właścicielem Instagrama z ponad miliardem aktywnych użytkowników globalnie. Daje mu to dodatkową przewagę. 

Do liczby użytkowników dodaj teraz dane demograficzne, a przepaść między dwiema platformami stanie się jeszcze większa. Facebook jest „młodszy”. Ponad 90% internautów w wieku 18-29 lat zarejestrowało się na platformie, podczas gdy na LinkedIn jest tylko 28% tej grupy wiekowej. Według statystyk LinkedIn czterech na pięciu ich członków to decydenci w firmach, w których pracują. Jeśli więc potrzebujesz dotrzeć do specjalistów z branży B2B, wygrywa LinkedIn.

Bo czy liczba odbiorców decyduje o powodzeniu kampanii reklamowej Twojego przedsięwzięcia? 

Być może, w Twoim przypadku jakość jest ważniejsza niż liczba. Przed podjęciem decyzji, z jakich mediów społecznościowych skorzystać, przeanalizuj, czego ostatecznie oczekujesz, jaki produkt i treści oferujesz. 

Cel

Wielu specjalistów twierdzi, że LinkedIn jest lepszy w reklamie B2B ze względu na „zamiary” użytkownika. Ludzie rejestrują się w tej sieci społecznościowej, aby uzyskać konkretne wyniki związane z karierą lub biznesem. A Facebook jest przecież dla „zabawy”. LinkedIn promuje profesjonalne nawiązywanie kontaktów, współpracę i komunikację biznesową. Łączy podobnie myślących ludzi i pomaga im znaleźć się nawzajem. Bajka. Ale tutaj znów przystopujmy. Każdego dnia na Facebooku powstają nowe profile biznesowe i zakładane są nowe strony firmowe. Świadczy to o tym, że nadal tam się dzieje i wcale nie należy od razy skreślać Facebooka z listy portali do reklamy B2B.

Grupy odbiorców

LinkedIn doskonale nadaje się do kierowania reklam do osób na podstawie ich stanowisk lub firm. Jednak Facebook może pomóc w dokładniejszym dotarciu do odbiorców. Jest w nim dużo więcej opcji targetowania. Możesz wybrać kombinacje filtrów, aby skierować reklamy na określony segment właściwych odbiorców. Facebook oferuje również „lookalike audience”. Dzięki temu znajdzie użytkowników podobnych do Twoich odbiorców. LinkedIn ma podobny mechanizm, ale nie działa tak dobrze na mniejszej grupie odbiorców.

Koszt na potencjalnego klienta

Faktem jest, że Facebook jest tańszy niż LinkedIn. Jednak na Facebooku Twoja reklama może dotrzeć do niewłaściwych osób. LinkedIn oferuje leady lepszej jakości po wyższej cenie. Według niektórych badań użytkownicy LinkedIn konwertują na leady prawie trzy razy częściej niż użytkownicy Twittera czy Facebooka. Różnica między jakością a liczbą jest wyraźnie odzwierciedlona w kosztach reklamy na obu platformach. 

Średni CPC (koszt kliknięcia) na Facebooku wynosi 64 centy, podczas gdy na LinkedIn to imponujące 3,49 dolara. LinkedIn operuje minimalnymi stawkami reklamowymi. Dla przykładu:

  • minimalny CPV wynosi 0,02 dolara,
  • minimalny CPM przy wideo to 5,5 dolara,
  • minimalna stawka za wysłaną wiadomość sponsorowaną to 0,1 dolara,
  • stawka CPC/CPM dla reklam tekstowych i treści sponsorowanych to min. 2 dolary.

Gdzie powinieneś wydać swoje pieniądze marketingowe? Jest na to prosta odpowiedź – wszędzie tam, gdzie uzyskasz najlepszy zwrot z inwestycji lub najlepszy ROAS (zwrot z nakładów na reklamę). 

Rodzaje reklam

Facebook ma do wyboru wiele rodzajów reklam. Obejmują one m.in. karuzelę, wideo, reklamy na potencjalnych klientów. LinkedIn oferuje tylko podstawowe typy, takie jak tekst, formularze leadowe, sponsorowane treści i wiadomości inMail. Warto więc pomyśleć o tym, co jest lepsze dla Twojej firmy. Jestem minimalistą i uważam, że prostota jest często po prostu lepsza. Jeśli jednak szukasz czegoś, co wizualnie lepiej przedstawi Twoją firmę, to Facebook powinien być Twoim wyborem.

Technologia reklamowa

Pod względem technologii Facebook wyprzedza LinkedIn. Jest większy i przechowuje mnóstwo danych. Portal Marka Zuckerberga śledzi nas na każdym kroku! Nie musisz nic mówić o swoich zainteresowaniach, a Facebook i tak oceni Cię na podstawie

Twoich kliknięć. Jest to więc reklama, która znajduje ludzi na podstawie ich wyszukiwania podobnych pomysłów, grup itp. Jest to potężne narzędzie do łączenia potencjalnych partnerów B2B. Prawdopodobnie LinkedIn będzie korzystał z tych technologii w przyszłości, ale na razie uruchamiane na tej platformie targetowanie dopasowanej grupy odbiorców nie rekompensuje mechanizmów oferowanych przez Facebooka. To, co rekompensuje nam gorszą technologię, to motywacja użytkowników LinkedIn.

Aż 60% z nich otwiera wiadomości reklamowe, a 56% klika w linki kierujące do landing page’y. Liczba przejść na firmową stronę internetową z LinkedIn wynosi średnio 64% (ponad 3 razy więcej niż na Facebooku).

Facebook i LinkedIn używają różnych narzędzi i technik, a niektóre z nich są unikalne i stanowią przewagę konkurencyjną każdej platformy. Powinieneś wykorzystać swoją wiedzę na temat tych mediów społecznościowych i celów, które zamierzasz osiągnąć dzięki swojej kampanii reklamowej, aby dokonać właściwego wyboru.

Wybieraj odpowiedzialnie! 

Nie w...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy