LinkedIn ads vs. Facebook ads

Social Media

W branży marketingowej pokutuje powszechna opinia, że Facebook jest przeznaczony dla B2C, a LinkedIn dla B2B. Ale rzeczywistość rzadko 
jest tak prosta. Udział każdej platformy w budżecie przeznaczanym na marketing cyfrowy nie powinien być określany przez formaty reklam ani nawet statystyki konwersji potencjalnych klientów. To, co liczy się naprawdę, to grupa docelowa, persona marketingowa, jej ścieżka zakupowa i cel, który chcemy osiągnąć. 

Najlepsze wyniki reklamowe można osiągnąć, łącząc te elementy, aby stworzyć spójną i efektywną strategię reklamy w mediach społecznościowych we wszystkich kanałach marketingowych.

POLECAMY

Mając pod ręką wszystkie analizy z branży digital marketingu i dysputy marketerów na ten temat, trudno jest ustalić, która platforma jest odpowiedniejsza w konkretnym przypadku. Bez odpowiedniej analizy, opracowanych person sprzedażowych i danych pomocniczych wybór bazuje jedynie na szczęściu. 

Mimo to postaram Ci się dzisiaj pomóc i powiedzieć, który portal może być dla Ciebie lepszy. Najpierw jednak je porównajmy.

Demografia 

Na ten moment wybór wydaje się prosty. Reklamy na Facebooku dotrą do większej liczby odbiorców. 

Co więcej, Facebook jest też właścicielem Instagrama z ponad miliardem aktywnych użytkowników globalnie. Daje mu to dodatkową przewagę. 

Do liczby użytkowników dodaj teraz dane demograficzne, a przepaść między dwiema platformami stanie się jeszcze większa. Facebook jest „młodszy”. Ponad 90% internautów w wieku 18-29 lat zarejestrowało się na platformie, podczas gdy na LinkedIn jest tylko 28% tej grupy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy