Dołącz do czytelników
Brak wyników

Leroy Merlin będzie badać nawyki zakupowe klientów za pomocą beaconów

Artykuł | 1 października 2015 |
158
Leroy Merlin, chcąc być jeszcze bliżej swoich klientów, przechodzi do kolejnego etapu badań z zastosowaniem najnowszych technologii zbliżeniowych w celu zbadania nawyków zakupowych osób odwiedzających markety budowlane tej marki. W tym celu zamontowano 100 radionadajników Bluetooth – tzw. beaconów – w jednym z flagowych sklepów marki w centrum handlowym Arkadia w Warszawie.

Leroy Merlin, chcąc być jeszcze bliżej swoich klientów, przechodzi do kolejnego etapu badań z zastosowaniem najnowszych technologii zbliżeniowych w celu zbadania nawyków zakupowych osób odwiedzających markety budowlane tej marki. W tym celu zamontowano 100 radionadajników Bluetooth – tzw. beaconów – w jednym z flagowych sklepów marki w centrum handlowym Arkadia w Warszawie.

Testy przy użyciu beaconów stanowią drugi etap badań, które rozpoczęły się w grudniu 2014 roku. Pierwszy etap miał na celu określenie ilości klientów z włączonym modułem transmisji Bluetooth w smartfonach znajdujących się w pobliżu oraz wewnątrz sklepu w celu oszacowania potencjału wykorzystania nadajników typu iBeacon. Po niezwykle owocnych wynikach testu podjęta została decyzja o przeprowadzeniu drugiego etapu badań z wykorzystaniem nadajników iBeacon.

Za pomocą 100 nadajników oraz aplikacji mobilnej, Leroy Merlin badać będzie nawyki swoich klientów, w tym ścieżki zakupowe. Zebrane dane pozwolą lepiej zrozumieć ich oczekiwania i potrzeby, przy całkowitym zachowaniu prywatności. Efektem prac będzie narzędzie łączące wiedzę o kliencie pochodzącą z wielu różnych kanałów komunikacji. To pozwoli na zaoferowanie najlepszego możliwego doświadczenia zakupowego w każdym z kanałów: zarówno offline jak i online.

„Chcąc efektywnie komunikować się z klientami, musimy nauczyć się zbierać, analizować i łączyć dane. Nie tylko te z kanałów cyfrowych, ale także ze świata analogowego. Beacony umożliwią nam lepsze zrozumienie zachowań klientów, jednocześnie nie naruszając ich prywatności. W niedalekiej przyszłości pozwolą na bardziej efektywną – spersonalizowaną komunikację, zarówno w online jak i fizycznych sklepach - mówi Przemek Porada, Menedżer ds. Internetu w Leroy Merlin Polska.

Oba etapy badania zo...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy