Dołącz do czytelników
Brak wyników

Kto zarobi na rynku m-commerce w Polsce?

Artykuł | 1 lipca 2014 |
90
Polski rynek m-commerce szybko się rozwija – w ubiegłym roku jego wartość wyniosła pół miliarda złotych, a w tym roku ma się podwoić (wg raportu „M-commerce w praktyce 2013“). Wdrażanie rozwiązań mobilnych stało się sprawą priorytetową dla wielu polskich przedsiębiorstw, natomiast wśród konsumentów widać wreszcie realne zainteresowanie tym kanałem zakupowym.

Polski rynek m-commerce szybko się rozwija – w ubiegłym roku jego wartość wyniosła pół miliarda złotych, a w tym roku ma się podwoić (wg raportu „M-commerce w praktyce 2013“). Wdrażanie rozwiązań mobilnych stało się sprawą priorytetową dla wielu polskich przedsiębiorstw, natomiast wśród konsumentów widać wreszcie realne zainteresowanie tym kanałem zakupowym.

Jakie są perspektywy?

Ruch generowany przez użytkowników urządzeń mobilnych w polskich e-sklepach wzrósł aż o 130 procent od początku 2013 roku. Przyczyną tak gwałtownego wzrostu jest głównie popularyzacja urządzeń mobilnych w Polsce. Już 44% Polaków posiada smartfony i tablety („Marketing mobilny w Polsce 2013/2014” TNS Polska) i korzysta z nich coraz bardziej świadomie. Od początku roku 2014 jesteśmy świadkami zintensyfikowanych działań i inwestycji firm w rozwój technologii mobilnych w różnych sektorach – od handlu i wyspecjalizowanych usług dostępnych za pomocą smartfona po bankowość i płatności mobilne. – Jednym z najbardziej istotnych elementów tych inwestycji jest odpowiednie przystosowanie oprogramowania do wersji mobilnej w taki sposób, aby było ono intuicyjne dla użytkownika, a usługi dostępne drogą mobilną wygodniejsze niż tradycyjne. Drugą sprawą jest obsługa płatności na urządzeniach mobilnych – komentuje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi.

Wyzwania i korzyści mobilności

Posiadanie wersji mobilnej biznesu niesie ze sobą szereg korzyści, zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Jedną z nich są m.i...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy