Dołącz do czytelników
Brak wyników

Kobiety w social media [raport]

Artykuł | 6 marca 2015 |
172
Obserwujemy coraz więcej zmian związanych z zainteresowaniem kobiet mediami społecznościowymi. Jaki obraz użytkowniczek wyłania się z popularnych serwisów takich jak Facebook, YouTube czy Twitter? Jakie tematy je interesują? Jak różni się zainteresowanie poszczególnymi kategoriami ze względu na wiek?

Obserwujemy coraz więcej zmian związanych z zainteresowaniem kobiet mediami społecznościowymi. Jaki obraz użytkowniczek wyłania się z popularnych serwisów takich jak Facebook, YouTube czy Twitter? Jakie tematy je interesują? Jak różni się zainteresowanie poszczególnymi kategoriami ze względu na wiek?

Od zawsze mówiło się, że media społecznościowe gromadzą wokół siebie młodych użytkowników i to głównie oni je wykorzystują, jako narzędzie do komunikacji z otaczającym światem. Od niedawna możemy zaobserwować zmieniającą się tendencję, wskazującą na coraz większe zainteresowanie serwisami społecznosciowymi wśród osób starszych. Jak wynika z badania dotyczącego zachowania i aktywności kobiet w social media przeprowadzonego przez Com Creation, HG Intelligence i Sotrendera w minionym roku to najczęściej kobiety w starszym wieku korzystały z popularnych serwisów.

Starsi górą

Według danych GUS z listopada 2014 roku polskie społeczeństwo starzeje się i do 2050 roku liczba osób w wieku poprodukcyjnym przewyższy pozostałe grupy wiekowe. Starzenie się nie wyklucza jednak chęci korzystania z mediów społecznościowych. Widać to również wśród kobiet używających Internetu. 
Jak podają wyniki przeprowadzonego raportu zainteresowanie serwisem Facebook wśród kobiet w wieku 45-54 i 55-64 lat wzrosło w ostatnim roku odpowiednio o 32% i 27%. Kobiety równie chętnie korzystały z serwisów LinkedIn, gdzie liczba uczestniczek po 50 roku życia wzrosła o 63% i YouTube, który zwiększył zainteresowanie wśród kobiet w grupie wiekowej 45-54 o 12% i o 10%  po 55 roku życia. Podobną sytuację obserwujemy na przykładzie Twittera, gdzie obie grupy powiększyły swoją liczebność o 27% i 3%. 

- Dobrze znać podstawowe dane na temat użytkowników i użytkowniczek poszczególnych platform oraz osób zainteresowanych określonymi tematami, kategoriami produktowymi i profilami. W dużym stopniu odzwierciedla to zresztą zainteresowania całej populacji. – mówi dr Jan Zając Prezes Zarządu Sotrender.

Co najbardziej angażuje?

Kobiety na Facebooku najczęściej interesują się głównie takimi kategoriami profili jak: Dom i ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Na uwagę zasługuje duże zainteresowan...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy