Dołącz do czytelników
Brak wyników

Katalog prezentów na jedno kliknięcie

Artykuł | 8 grudnia 2014 |
195
Wraz ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia użytkownicy programów lojalnościowych częściej zaglądają do katalogów nagród w poszukiwaniu prezentów pod choinkę. Wielu kontrahentów sumiennie gromadzi punkty przez cały rok, aby w grudniu wymienić je na upominki dla siebie lub najbliższych. Dzięki temu oszczędzają nie tylko pieniądze, ale i czas przeznaczany na buszowanie po sklepach.  

Wraz ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia użytkownicy programów lojalnościowych częściej zaglądają do katalogów nagród w poszukiwaniu prezentów pod choinkę. Wielu kontrahentów sumiennie gromadzi punkty przez cały rok, aby w grudniu wymienić je na upominki dla siebie lub najbliższych. Dzięki temu oszczędzają nie tylko pieniądze, ale i czas przeznaczany na buszowanie po sklepach.  

POLECAMY

Nagrody rzeczowe to popularne formy gratyfikacji w programach lojalnościowych. Jednak,
aby skutecznie motywowały i zachęcały do udziału w akcji, powinny być ujęte w szeroki katalog - tak, by każdy z uczestników mógł znaleźć w nim coś dla siebie. Podstawowa zasada, to różnorodność. Nie każdy ma bowiem takie same potrzeby i oczekiwania, poza tym wiele osób w katalogach szuka zarówno inspiracji, jak i prezentów dla bliskich, zwłaszcza w okresie Świąt Bożego Narodzenia.

Dwa w jednym

Beneficjent akcji lojalnościowej funkcjonującej na systemach on-line, zamiast biegać po sklepach w poszukiwaniu idealnego prezentu, może w zaciszu domowym przejrzeć katalog nagród
w programie, w którym uczestniczy. Wśród setek różnych produktów czy usług, takich jak: ekskluzywna biżuteria, zegarki, galanteria, egzotyczne podróże z dodatkowymi atrakcjami, artykuły domowe czy najnowsze urządzania elektroniczne na pewno znajdzie się coś, co go uszczęśliwi. W przypadku programu lojalnościowego trwającego cały rok, to właśnie w grudniu jego twórca pełni dodatkową funkcję. Oferując poszczególne nagrody, działa niczym Święty Mikołaj. W tym przedświątecznym czasie organizator ma idealną okazję na wzbudzenie w uczestnikach kolejnych pozytywnych emocji związanych z programem, które pozostaną w jego pamięci na długo. Dla organizatora to podwójna korzyść – nie tylko regularnie, w ciągu całego roku buduje relacje biznesowe, ale także dodatkowo je wzmacnia w okresie Bożego Narodzenia.  

Uaktualnienie katalogu

Często organizatorzy, przygotowując program lojalnościowy, tworzą stały katalog nagród. Jest to pewnego rodzaju ograniczenie, zwłaszcza w przypadku długofalowych programów, które trwają rok czy dłużej. Wiadomo, upominki mogą się zmieniać, na rynek wchodzą co raz to nowsze modele urządzeń dostępnych w danej kategorii. Ma to przede wszystkim duże znaczenie w elektronice i multimediach, ponieważ w dłuższym czasie wartość oraz atrakcyjność tych nagród spada, gdy na rynek wchodzą ich kolejne wersje. Ponadto katalog powinien być wzbogacany o upominki okazjonalne – choćby typowo świąteczne dotyczące Bożego Narodzenia.

Wprowadzanie natychmiastowych zmian, poszerzanie i okresowe dostosowywanie umożliwiają katalogi nagród dostępne w formie elektronicznej, które szybko zyskują na popularności.

„W przeciwieństwie do swoich drukowanych odpowiedników katalogi on-line są łatwo dostępne, a także szybko edytowalne – posiadają możliwość aktualizacji nawet kilka razy dziennie. Dzięki temu organizatorzy programów lojalnościowych mogą na bieżąco modyfikować ich zawartość, a uczestnicy bez wychodzenia z domu, szukać prezentowych inspiracji” – powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager, segment Lojalność i Motywacja w Biznesie, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Samodzielne przygotowanie rozbudowanego katalogu to niełatwe zadanie, związane z ponoszeniem dużych kosztów i nakładów pracy własnych pracowników. Wiąże się to przede wszystkim z wyborem odpowiednich towarów, negocjacjami cen, podpisaniem umów z dostawcami, magazynowaniem, logistyką itd. Nie każda firma może pozwolić sobie na taki wydatek ze względu na ograniczony budżet, a także brak wystarczających zasobów ludzkich. Rozwiązaniem jest skorzystanie z popularnej platformy dostępnej on-line, takiej jak Sode...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy