Jakie wyzwania dla reklamodawców przynosi rosnąca fragmentaryzacja rynku wideo online?

Nowości z branży

Wideo online to jeden z najszybciej rosnących segmentów na rynku reklamy internetowej. 35% użytkowników Internetu w Polsce przynajmniej raz w tygodniu ogląda lub ściąga treści wideo w sieci (źródło: eMarketer, marzec 2019 ), zaś wydatki reklamowe w tym kanale wzrosły o 17% w pierwszym kwartale 2019 roku, jak jak wynika z badań IAB Polska/PwC AdEx.

Rynek treści i reklamy wideo online nigdy nie był jednak bardziej złożony niż w dziejszych czasach. Gdy reklamodawcy i marketerzy myślą, że już go poznali, wówczas pojawia się kolejne przełomowe urządzenie konsumenckie, platforma lub format reklamowy, które jeszcze bardziej go fragmentaryzują, czyniąc skomplikowanym zarówno dla kupujących, sprzedających, jak i dla konsumentów.

POLECAMY

Widzowie rutynowo przeskakują pomiędzy konsumpcją telewizji tradycyjnej do wideo oglądanego na żądanie (VOD), po usługi OTT (Over The Top), takie jak Netflix czy HBO Go, korzystając w tym celu, często jednocześnie,  z wielu ekranów i urządzeń, oczekując płynnego i  bezproblemowego dostępu do treści.

W tym środowisku reklamodawcy stają przed wyzwaniem dotarcia do widzów na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy