Jaki content przemawia do Generacji Z, Millenialsów, Pokolenia X i Baby Boomers? [RAPORT]

Otwarty dostęp

Na jakich platformach najwięcej czasu spędzają polscy internauci? Jak różnice pokoleniowe wpływają na wybór formatów treści? Na te, i inne pytania odpowiada raport Marketing generacyjny.

Czy dziś wiek ma jeszcze znaczenie w planowaniu działań marketingowych? 

Agencja Kohai postanowiła to sprawdzić, przeprowadzając badanie na reprezentatywnej grupie polskich internautów. Powstały raport Marketing Generacyjny. Jaki content trafia do Generacji Z, Millenialsów, Pokolenia X i Baby Boomersów odpowiada na pytanie, w jaki sposób korzystają oni z Internetu i czy różnią się między sobą pod tym względem. Nadrzędnym celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytanie, jaki content do nich przemawia. 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w Konkresie Online Marketing!

Im młodsza grupa wiekowa, tym większe przytłoczenie nadmiarem informacji

Przedstawiciele Generacji Z, Millenialsów, Pokolenia X i Baby Boomers w wielu kwestiach dotyczących korzystania z Internetu są ze sobą zgodni. Korzystanie z sieci dla większości z nich jest nieodłącznym elementem dnia, choć im młodsza grupa, tym w Internecie spędza zdecydowanie więcej czasu. W przypadku osób z Pokolenia Z można mówić o nieustannym byciu online - być może właśnie ilość czasu spędzanego w sieci sprawia, że przedstawiciele wszystkich grup czują się przytłoczeni ilością informacji. Im młodsza grupa, tym dyskomfort jest większy. 

Pokolenie Z

Zetki w sieci poszukują głównie rozrywki. Warto więc postawić na kreatywność i komunikację w social mediach (Facebook, Instagram, TikTok). To właśnie z mediów społecznościowych czerpią oni wiedzę o świecie i właśnie tam spędzają większość swojego czasu online. Komunikują się przede wszystkim przez komunikatory online (Messenger, Snapchat). Najbardziej atrakcyjną formą contentu zdaniem Pokolenia Z jest video.  

Millenialsi 

Chętnie korzystają z Facebooka, przy czym większość z nich nie ma konta na Instagramie i TikToku.   Millenialsi chętnie odwiedzają za to serwisy informacyjne, zwłaszcza WP. Nie do końca przemawiają do nich podcasty, za to zdecydowanie częściej czytają artykuły, zwłaszcza o charakterze edukacyjnym. Najczęściej spośród wszystkich grup przeglądają też blogi internetowe. Co więcej, ¼ z nich rozwiązuje w sieci quizy.

Pokolenie X 

Zdecydowanie rzadziej odwiedzają Instagram czy YouTube, choć blisko ⅔ z nich chętnie ogląda materiały wideo. Najbardziej przemawia do nich content pisany.  77% przedstawicieli Pokolenia X spędza czas w sieci na czytaniu wiadomości, a 74% z nich korzysta z platform sprzedażowych. Spore znaczenie mają dla nich opinie innych internautów i liczą się z nimi najbardziej spośród przedstawicieli innych grup. 

Baby Boomers 

Największą popularnością cieszy się wśród nich Facebook, chętnie korzystają z Allegro i strony Google (najwyższy odsetek spośród innych grup). Jeśli więc chcesz mieć pewność, że trafią na Twoją ofertę, warto zadbać chociażby o pozycjonowanie czy kampanie płatne. Blisko ⅓ osób z Pokolenia Baby Boomers czyta artykuły naukowe 63 i ogląda galerie zdjęć. Ta grupa najchętniej spośród wszystkich rozwiązuje quizy online. Na podcasty natomiast stawia nawet co piąta osoba z tego pokolenia.  

Przeprowadzone badanie potwierdziło trend, o którym mówi się od jakiegoś czasu, tj. preferencję wideo wśród młodszych grup internautów i odejście od contentu pisanego. Nadal jednak artykuły czy blogi cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza wśród Millenialsów i Baby Boomersów. Rozrywki w sieci poszukuje większość osób, niezależnie od wieku. Zdobywanie czy też poszukiwanie wiedzy jest celem istotnym, ale nie nadrzędnym.   

Bezpłatny RAPORT można pobrać tutaj
 

 

Przypisy