Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem Core Web Vitals?

Artykuł sponsorowany

Po elementach optymalizacyjnych związanych z mobile-friendly, walką ze spamem czy odwieczną walką z wydobywaniem na pierwsze pozycje najbardziej wartościowych treści przyszedł czas na Core Web Vitals (CWV), czyli wskaźniki oparte na rzeczywistych danych o użytkowaniu witryny.

Trzy główne wskaźniki CWV

Core Web Vitals to kolejny krok maksymalizacji użyteczności strony przez lepsze i ujednolicone page experience. Update algorytmu Google wpłynie na faworyzowanie witryn internetowych „najlepiej funkcjonujących”, tj. wpasowujących się w nowe oczekiwania wyszukiwarki. W tym przypadku nie chodzi o samą jakość treści czy liczbę reklam, a o elementy rdzeniowe witryny. Trzy najważniejsze wskaźniki, które będą brane pod uwagę przy ocenie CWV to LCP (Largest Contentful Paint), FID (First Input Delay) oraz CLS (Cumulative Layout Shift).

POLECAMY

Chrome User Experience Report

Warto mieć świadomość, że Google do swoich analiz pobiera dane z przeglądarki internetowej – Chrome.
Oznacza to, że wszelkie próby oszukania „systemów liczących”, polegające na rozpoznawaniu agenta wchodzącego na sklepową witrynę i np. JavaScriptu czy niewykonywania niektórych funkcji, nie dadzą żadnych efektów. Może i w PageSpeed Insights (https://developers. google.com/speed/pagespeed/insights/) liczba uzyskanych punktów się poprawi, ale realne wyniki, z których korzysta przeglądarka, się nie zmienią.

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy