Zamówienia i klienci
Statystyki dotyczące zamówień i klientów to prawdopodobnie najważniejsze informacje dotyczące nie tylko e-commerce, ale też całego handlu detalicznego. Warto więc zacząć właśnie od nich.
POLECAMY
1. Average Order Value (AOV)
Jeden z najważniejszych wskaźników, który po prostu trzeba śledzić. Średnia wartość zamówienia (AOV) to wartość typowej transakcji w Twoim sklepie. Jest to średnia cena, jaką klienci płacą za wszystkie przedmioty w koszyku w ramach jednego zamówienia.
Czego możesz się dowiedzieć?
Wartość standardowej transakcji w Twoim sklepie internetowym to kluczowy parametr dla każdej działalności e-commerce. Dzięki temu wiesz, ile musisz zarobić, żeby pokryć wydatki i osiągnąć rentowność. Możesz w łatwy sposób sprawdzić, ile potrzebujesz transakcji dziennie, tygodniowo lub miesięcznie. Analiza wskaźnika AOV to także świetny punkt wyjścia do opracowania planu, którego celem jest wzrost wartości zamówień klientów. Wśród pomocnych działań można wymienić: segmentację klientów i personalizację oferty, w zależności od ich nawyków, wzmocnienie sprzedaży produktów komplementarnych i zestawów, atrakcyjne akcje promocyjne, takie jak np. darmowa dostawa itp.
Minisłownik pojęć
|
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!