Jak zmierzyć sukces w e-commerce? TOP 10 metryk

Temat numeru

Jak zmierzyć sukces? W przypadku biznesu online, takiego jak sklepy e-commerce, jest to możliwe za pomocą analizy różnych danych i statystyk. Jednak w ich natłoku łatwo się zgubić. Metryki mogą dotyczyć różnych obszarów – np. sprzedaży, marketingu lub obsługi klienta. Spośród wielu wskaźników kluczowych dla sprawnego funkcjonowania organizacji warto wybrać te, które w danym biznesie są najbardziej istotne. Wszystkie odnoszą się do konkretnych przedziałów czasowych, np. miesięcy, kwartałów czy lat. Sprawdź, które statystyki są najważniejsze, jak należy je obliczyć i czego można się z nich nauczyć. Poznaj TOP 10 metryk, dzięki którym zmierzysz Twój sukces (lub odnotujesz jego brak) w e-commerce. Na koniec poznaj jeszcze jeden bonusowy wskaźnik, który dotyczy doświadczeń klienta.

Zamówienia i klienci 

Statystyki dotyczące zamówień i klientów to prawdopodobnie najważniejsze informacje dotyczące nie tylko e-commerce, ale też całego handlu detalicznego. Warto więc zacząć właśnie od nich. 

POLECAMY

1. Average Order Value (AOV) 

Jeden z najważniejszych wskaźników, który po prostu trzeba śledzić. Średnia wartość zamówienia (AOV) to wartość typowej transakcji w Twoim sklepie. Jest to średnia cena, jaką klienci płacą za wszystkie przedmioty w koszyku w ramach jednego zamówienia. 

Czego możesz się dowiedzieć? 

Wartość standardowej transakcji w Twoim sklepie internetowym to kluczowy parametr dla każdej działalności e-commerce. Dzięki temu wiesz, ile musisz zarobić, żeby pokryć wydatki i osiągnąć rentowność. Możesz w łatwy sposób sprawdzić, ile potrzebujesz transakcji dziennie, tygodniowo lub miesięcznie. Analiza wskaźnika AOV to także świetny punkt wyjścia do opracowania planu, którego celem jest wzrost wartości zamówień klientów. Wśród pomocnych działań można wymienić: segmentację klientów i personalizację oferty, w zależności od ich nawyków, wzmocnienie sprzedaży produktów komplementarnych i zestawów, atrakcyjne akcje promocyjne, takie jak np. darmowa dostawa itp. 
 

Minisłownik pojęć
  • AOV – Average Order Value (średnia wartość zamówienia) 
  • CLV – Customer Lifetime Value (wartość życiowa klienta) 
  • C...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy