
Rola portalu w ekosystemie sprzedaży
Obecnie konsumenci doświadczają marki w różnych kanałach sprzedaży. Projektując nowy portal internetowy, pamiętaj zatem, że jest on jednym z elementów składowych strategii omnichannel. Jego zadaniem powinno być przygotowanie klienta do zakupu. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera integracja z e-commerce i takie elementy, jak:
POLECAMY
- sposób prezentacji produktu,
- sekcje inspiracyjne,
- formularze,
- wyszukiwarki i konfiguratory.
Inspirując się trendami z zakresu projektowania UX,
będziesz mógł lepiej realizować funkcje prosprzedażowe portalu i skuteczniej budować przewagę konkurencyjną.
Zacznij od klienta i dobrej treści
Już w 1996 r. Bill Gates napisał artykuł pt. Content is King (w wolnym tłumaczeniu Treść jest najważniejsza). To, jakie treści prezentujemy na stronie, jest bardzo ważnym, aczkolwiek często niedocenianym aspektem. Aby przygotować
dobrej jakości content, który będzie w jasny i klarowny sposób przedstawiał propozycję wartości i wspierał sprzedaż, trzeba przede wszystkim usystematyzować wiedzę o Twoich klientach i produktach. Zastanów się:
- Kim są Twoi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!