JAK ZBUDOWAĆ PORTAL, KTÓRY WSPIERA SPRZEDAŻ?

Temat numeru Strona www, która sprzedaje

Coraz częściej portal internetowy firmy stanowi kluczowy przystanek na ścieżce zakupowej klientów. Niezależnie od tego, na jakim rynku działasz, Twoi klienci, zanim podejmą decyzję zakupową, szukają informacji o produktach w internecie i często właśnie tam dokonują zakupu. W efekcie to, czy Twój portal ułatwi im te zadania, będzie miało istotny wpływ na wyniki sprzedaży.

 Rys. 1. Pięć trendów w projektowaniu UX portali internetowych

Rola portalu w ekosystemie sprzedaży

Obecnie konsumenci doświadczają marki w różnych kanałach sprzedaży. Projektując nowy portal internetowy, pamiętaj zatem, że jest on jednym z elementów składowych strategii omnichannel. Jego zadaniem powinno być przygotowanie klienta do zakupu. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera integracja z e-commerce i takie elementy, jak:

POLECAMY

  • sposób prezentacji produktu,
  • sekcje inspiracyjne,
  • formularze,
  • wyszukiwarki i konfiguratory.

Inspirując się trendami z zakresu projektowania UX, 
będziesz mógł lepiej realizować funkcje prosprzedażowe portalu i skuteczniej budować przewagę konkurencyjną.

Zacznij od klienta i dobrej treści

Już w 1996 r. Bill Gates napisał artykuł pt. Content is King (w wolnym tłumaczeniu Treść jest najważniejsza). To, jakie treści prezentujemy na stronie, jest bardzo ważnym, aczkolwiek często niedocenianym aspektem. Aby przygotować 
dobrej jakości content, który będzie w jasny i klarowny sposób przedstawiał propozycję wartości i wspierał sprzedaż, trzeba przede wszystkim usystematyzować wiedzę o Twoich klientach i produktach. Zastanów się:

  • Kim są Twoi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy