Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
POLECAMY
Planowanie nie tylko skutecznej kampanii brandingowej, ale także każdej innej kampanii warto rozpocząć od próby odpowiedzenia sobie na pytanie, jak mogą się zmienić obowiązujące trendy i realia, które warunkują dobór narzędzi, treści i kanałów dystrybucji komunikacji. Część elementów i działań pozostanie niezmienna, ale niezwykle istotne jest, by istniejącą bazę wzbogacać o nowe elementy, których uwzględnienie może okazać się kluczowe dla powodzenia kampanii.
Po pierwsze: kanały dotarcia
Zaczynając od podstaw – nadal głównym celem kampanii powinna być maksymalizacja zasięgu w grupie docelowej. W praktyce oznacza to przede wszystkim dokładną analizę konsumentów, czyli określenie wielkości grupy, jej specyfiki pod względem demografii, geolokalizacji, zainteresowań czy też konsumpcji mediów. Powyższe będzie podstawą do selekcji touchpointów – punktów styku z potencjalnym klientem, pozwalających na zbudowanie możliwie dużego zasięgu. Oczywiście zasięg należy również zweryfikować pod kątem kosztu dotarcia z komunikatem, gdyż ten będzie różnił się między poszczególnymi touchpointami.
Nowym aspektem, który szczególnie warto wziąć pod uwagę, planując kampanię wizerunkową, jest dodanie parametru jakości do metryki zasięg. Jakość oczywiście można definiować na różne sposoby, np. dla kampanii online wide...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!