Jak wykorzystywać zniżki i promocje, aby generowały rezultaty?

Temat numeru

Jeszcze „chwilę temu” czytałem na LinkedIn wpisy osób, które pisały, że TikTok to aplikacja dla dzieci. Że chyba piekło zamarznie, zanim jakiś „poważny biznes” wejdzie na TikToka. Ba! Widziałem nawet posta starającego się zrobić pogłębioną analizę tego, dlaczego tworzenie firmowego profilu na TikToku negatywnie wpływa na reputację marki.

Dziś, zaledwie kilka miesięcy od tamtego momentu, sytuacja znacząco się zmieniła. Zamiast czytać o tym, że TikTok to miejsce wyłącznie dla roztańczonych nastolatków, widzę raczej nagłówki o tym, że TikTok może poważnie napędzić biznes. 
Pojawiają się też posty bardzo znanych agencji social mediowych mówiące o tym, że ich testy na dziesiątkach przypadków mają jeden spójny wniosek – że ten kanał jest obecnie skuteczniejszy od starego, dobrego Facebooka.
Tę zmianę nastrojów można także zobaczyć, analizując wydatki reklamodawców na reklamy w tej platformie.
Często można spotkać także ekspertów, którzy starają się śledzić i zrozumieć wszelkiego rodzaju algorytmy mediów społecznościowych. Oni z kolei powiedzą Ci, że to, co świetnie się sprawdzało na Facebooku 2 lata temu, dziś kompletnie nie spełnia oczekiwań.
Że Twoje posty powinny być krótsze. Albo dłuższe. Albo publikowane o innych porach dnia. Albo że powinny zawierać zdjęcia. Audio. Video. Gify. Ruszające się elementy. Żywe kolory. Wyraźne napisy. Że teraz musisz tworzyć stories. I reelsy, I shortsy. I że w sumie to warto jednak mieć Twittera. I tak dalej, i tak dalej.
Czy faktycznie tak jest? Nie wiem. Patrząc w przyszłość pewnik jest tylko jeden. Strumień tego typu zmian (algorytmów, mediów) jest nieskończony. Marketing online zmienia się szybko i absolutnie nic tego nie zmieni.
 

POLECAMY


Marketingowa gorączka złota

Jak widzisz, zmiany w obszarze mediów społecznościowych (i w ogóle marketingu online) są nieustające i częste. Co za tym idzie, pracując jako marketer, niezmiernie łatwo można popaść w „gorączkę złota”.
Szukanie nowych taktyk, tes...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy