Jak ugryźć LinkedIn w 2022 r.

Social Media

Uprzedzam – nie będę pisał porad w stylu: „Pisz ważne dla Twoich odbiorców treści, a one same do nich dotrą” lub „Nieważne, kim jesteś, ważne, co piszesz na LinkedIn”. Te usłyszane kiedyś zdania do dziś wywołują mój uśmiech.

Chcę za to przekazać Ci zbiór porad, który przygotowałem na podstawie badań naukowych: Defining true north metrics to quantify engagement on LinkedIn, Perverse incentives in metrics: Inequality in the like economy Bonnie Barrilleaux – czyli Staff Data Scientist LinkedIn – oraz własnego badania publikacji, które prowadzę od 2019 r. i porównałem z takim samym badaniem firmy SproutSocial.
Zacznijmy od wyzwań, które stoją przed Tobą na LinkedIn w 2022 r.
Polska część tej platformy to dziś ponad 4,5 mln kont; jesteśmy drugim krajem z najszybszym przyrostem rejestracji i wskoczyliśmy do pierwszej dziesiątki w Europie. Już jest trudno się przebić, a będzie jeszcze trudniej.
LinkedIn zmienił limity m.in. wyszukiwania i zapraszania do kontaktów, kilkukrotnie wprowadzał nowe funkcjonalności i modyfikował parametry algorytmu. Na szczęście na podstawie prac naukowych Barrilleaux możemy się domyślać, na jakich zasadach działa. W dużym skrócie algorytm promujący treści tworzą: 

POLECAMY

  • Automatyczna ocena jakości treści (CQS&F) – wyłapuje spam lub używanie nielegalnego oprogramowania; wyświetla treść małej grupce Twoich znajomych, by na podstawie ich zachowania ocenić, czy post ma szansę stać się viralem;
  • Behavioral & Social Score – punkty za płatne konta i aktywność na platformie;
  • Universal Content Filtering – ocena zaangażowania, jakie wywołuje post (polubienia, komentarze i zgłoszenia jak...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy