Co napędza wzrost medium DOOH?
POLECAMY
Dynamiczny rozwój billboardów i cyfrowych reklam DOOH wynika w dużej mierze z ogólnej zmiany w kierunku cyfrowego przekazu. Dziś, kiedy to reklama zdominowała nasze codzienne życie, jesteśmy na nie coraz mniej wrażliwi. Większość z nas jest przyzwyczajona do używania różnego rodzaju wtyczek do blokowania oraz pomijania reklam wyświetlanych przed emisją filmu. Z tego typu rozwiązań łatwo jest skorzystać w świecie online - w prawdziwym życiu nie jest to jednak możliwe. Duże billboardy oraz cyfrowe ekrany zlokalizowane w przestrzeni miejskiej wciąż mają moc przyciągania i skupienia naszej uwagi. Oryginalna reklama postawiona w odpowiednim miejscu i czasie na pewno wpłynie na odbiorcę z pozytywnym skutkiem.
Przerażająca kampania Netfliksa
Doskonałym przykładem takiego wykorzystania technologii jest firma Netflix. Platforma z początkiem października wystartowała z przekazem opartym o elementy rozszerzonej rzeczywistości. Kampania promująca najnowszy horror „The Haunting of Hill House” została zrealizowana przy pomocy firmy Grand Visual. Do jej przeprowadzenia posłużyły dwie skonstruowane specjalnie na tę okazję instalacje. Pierwsza z nich została zamontowana w koedukacyjnej toalecie publicznej. Już przy samym wejściu, większość osób mogła poczuć klimat filmu. W momencie zbliżenia się do lustra łazienkowego, dzięki najnowszej technologii oraz zamontowanym czujnikom, za zwierciadłem ukazywała się zjawa, która wprawiała w oniemienie i przyprawiała o ciarki niejednego przechodnia.
Druga instalacja została zamontowana w centrum miasta. W tym wypadku wykorzystano niezależny ekran i funkcję kamery cofania AR. Ekran pokazywał widok ulicy z kamery. W momencie, kiedy ktoś podchodził do ekranu, na tle ulicy pojawiała się zjawa. Obie instalacje wykorzystywały oświetlenie i efekty dźwiękowe, które pozwoliły na utrzymanie klimatu z filmu.
Europejska kreacja Airbnb
Kolejnym przykładem kampanii DOOH z branży e-commerce jest realizacja firmy Airbnb. Popularny portal na rynku wynajmu uruchomił ogólnoeuropejską reklamę DOOH, włączając w jej tworzenie lokalnych gospodarzy. Kampania miała na celu zachęcenie ludzi do skorzystania z możliwości wynajęcia swojego domu bądź mieszkania turystom. Reklama wyświetlana na cyfrowych ekranach ukazywała szereg korzyści, jakie czerpią gospodarze Airbnb, wynajmując swoje lokum. Spoty przedstawiały prawdziwych ludzi, takich jak Si...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!