Jak stworzyć i zoptymalizować skuteczną kampanię sprzedażową w środowisku META? 10 inspiracji

Temat numeru

Kampanie reklamowe na platformach Meta w wielu branżach często stanowią główne źródło dochodu, niejednokrotnie wyprzedzając inne kanały w walce o pozyskanie klienta. W tym artykule przedstawimy 10 inspiracji na stworzenie i zoptymalizowanie skutecznej kampanii reklamowej. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub zastanawiasz się nad założeniem biznesu, którego głównym źródłem klientów będą użytkownicy Facebooka, to z tego artykułu dowiesz się, jakie działania reklamowe warto podjąć i jak zrobić to dobrze.

1. Feed produktowy

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, który w swoim asortymencie ma kilkanaście i więcej produktów, podstawową kampanią sprzedażową będzie ta wykorzystująca katalog produktów. Zanim jednak wystartujesz z działaniami reklamowymi, należy przygotować feed produktowy tak, aby przede wszystkim działał poprawnie (co nie zawsze jest takie oczywiste w przypadku małych sklepów) oraz aby nie ograniczał go w późniejszej optymalizacji kampanii.

POLECAMY

Co to jest feed produktowy/katalog produktów?
Feed produktowy to plik, który zawiera listę produktów sprzedawanych w sklepie internetowym wraz z ich atrybutami. Dane z feeda są wykorzystywane do tworzenia reklam produktowych na platformach, takich jak Facebook i Instagram, co pozwala na automatyczne i skalowalne promowanie szerokiej gamy produktów. Plik najczęściej w formie XML należy zaimportować do Commerce Managera Meta. Większość platform sprzedażowych ma gotowe rozwiązania, np. wtyczki pozwalające stworzyć w prosty sposób katalog produktów, jednak te często są niewystarczające do przeprowadzenia efektywnych działań reklamowych.

Aby maksymalizować skuteczność reklam na Meta Ads, ważne jest, aby feed produktowy zawierał wszystkie niezbędne informacje. Na co zwrócić uwagę?

Pola podstawowe

  1. ID Produktu.
  2. Unikalny identyfikator produktu, który jest kluczowy dla śledzenia i zarządzania produktami w katalogu. Ważne: ID produktu w katalogu musi się zgadzać z ID produktu w pikselu Facebook...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy