Jak sprzedawać na Tik Toku – platforma doradza

Aktualności Otwarty dostęp

TikTok wielokrotnie podkreśla, że nie jest zwykłą aplikacją społecznościową, a platformą rozrywkową, skupiającą się na prezentowaniu atrakcyjnych treści wideo. Twórcy serwisu w ostatnich dniach zaprezentowali i podsumowali raport, w którym zbadali zachowania konsumentów.

W raporcie przeanalizowano rynek Azjatycki i Australijski – zbadane zostały podstawy zachowań wpływających na decyzję zakupową. Stwierdzono, że wraz z postępem technologicznym, potrzeby konsumentów przesuwają się z bardziej funkcjonalnych potrzeb, w kierunku potrzeb emocjonalnych, które wiążą się ze znajomością historii marki i jej wpływem na klienta. Potrzeby emocjonalne mają za zadanie inspirować odbiorcę, zapewniać mu możliwość odkrywania siebie, oraz poczucie wyrozumiałości, co do podejmowanych decyzji zakupowych. Potrzeby funkcjonalne skupiają się natomiast na cechach, które wpływają na decyzję zakupowe klienta – należą do nich m.in. wygoda w procesie transakcji, czy zaufanie, co do samej marki. Zdaniem TikToka, dzięki uwzględnianiu potrzeb konsumentów, firmy są w stanie znacząco ułatwić proces zakupu.

POLECAMY


Czym jest Shoppertainment?

Shoppertainment to handel oparty na treściach, których celem jest zapewnianie rozrywki i edukacji na temat produktu, przy jednoczesnym angażowaniu odbiorców w zakup produktu i doświadczeń jakie się z nim wiążą. Może on wkrótce zrewolucjonizować sposób, w jaki TikToki będą angażowały publiczność do interakcji z marką. Badania wykazały, że Shoppertainment będzie rósł w tępie 63% rocznie na terenie przeprowadzonych badań, co będzie stanowiło znaczącą konkurencje dla innych formatów reklam. Marki, które kreując dla swoich odbiorców odpowiednie doświadczenia zakupowe i docierając do konsumentów we właściwym czasie, mają potencjał, by angażować swoich konsumentów, wywierać na nich kluczowe zachowania i wpływać na przyszłe ścieżki zakupowe.

Przypisy