Jak prowadzić kampanie w wyszukiwarce zorientowane na konwersje?

Temat numeru

Aby przygotować skuteczne kampanie w wyszukiwarce, należy przede wszystkim zastanowić się, co chcemy dzięki nim osiągnąć na poziomie biznesowym. Dopiero wtedy można podjąć decyzję, w jakie działania SEO i SEM warto zainwestować. Gdy uwzględnisz oba kanały w strategii, najłatwiej będzie Ci zrealizować założone cele i doprowadzić do jak największej liczby konwersji.

Czym jest konwersja?

Z punktu widzenia postępującej cyfryzacji wszystkich aspektów życia, terminem „konwersja” nie powinniśmy już nazywać wyłącznie działań prowadzących do bezpośredniej monetyzacji, lecz również wszelkie zdarzenia w witrynie internetowej, które w dłuższej perspektywie przyniosą wymierne korzyści finansowe. Niewątpliwie takie jest też postrzeganie konwersji przez głównych graczy internetowych, np. Google, którzy od lat konsekwentnie skupiają się na wdrażaniu nowych, wielostykowych modeli atrybucji, tworzeniu domyślnych celów w platformach reklamowych czy przekonywaniu do lepszego i dokładniejszego mierzenia zdarzeń w aplikacjach i na stronach.

POLECAMY

Zacznij od celów biznesowych

W natłoku danych łatwo jest zgubić kierunek oraz dać się ponieść liczbom, które, pomimo pozornej skuteczności, nie będą właściwie odpowiadały celom biznesowym danego podmiotu. Dlatego podczas całej współpracy tak istotna jest synergia pomiędzy klientem a agencją digitalową. Na etapie strategicznym warto pochylić się nad realnymi potrzebami oraz możliwościami klienta. Dopiero wzajemne zrozumienie pozwoli wybrać odpowiednie cele kampanii i sposób egzekucji, który przyniesie zysk klientowi. 
 

Zorganizuj warsztaty!

Dzięki nim klient będzie miał okazję wytłumaczyć agencji, na czym polega jego model biznesowy i na czym mu najbardziej zależy oraz równocześnie agencja ze swojej strony będzie mogła spojrzeć na klienta z perspektywy informacji od niego pozyskanych. Spotkanie w formie warsztatów pozwala uzyskać o wiele głębsze informacje, do których w innym przypadku trudno by było dotrzeć lub które dla klienta są oczywiste, ale dla agencji już niekoniecznie. Na późniejszych etapach współpracy procentuje to lepszym dopasowaniem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy